Az adó bevezetése körüli kommunikáció idén minden eddiginél több autós figyelmét irányította rá a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjakra. A fokozott érdeklődés több váltót, és így alacsonyabb átlagdíjat hozott.
Az alkusz adatai szerint az idén kisebb érdeklődés mellett indult kötelező kampány, de az adó elfogadása óta szinte szárnyakat kapott, és az utolsó hét látogatóinak száma 20 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakának számait.
Azzal, hogy a média – az adó kapcsán – már októberben a kötelező biztosítással foglalkozott, a tarifáik véglegesítése előtt álló biztosítókat is üzletpolitikájuk átgondolására késztette. Ez természetesen a verseny erősödését, és ezáltal a díjak csökkenését eredményezte. Ennek ugyan konkrét mértékét utólag már nem lehet megtudni, de tény, hogy a váltók nagy része a díjak újabb jelentős csökkenésének köszönhetően még az adó ellenére is olcsóbb díjat fizethet jövőre, mint tette azt az idei évben.
Vagyis paradox módon egy adóemelés járult hozzá a kötelező biztosítás átlagdíjának további csökkenéséhez.
Forrás: Biztosítás.hu