Januárban a Detroiti Autószalonon mutatkozik be a Mercedes SL új generációja, az autót bemutató hivatalos sajtóközlemény pedig a héten várható. Ám már most megismerhetjük az új SL-t, miután kiszivárgott a modell prospektusa.

Kiszivárgott az új Merci roadster 1
Kiszivárgott az új Merci roadster 11


Az SLS-nél bevezetett hűtőmaszk alakítja az autó alapvető megjelenését, a fényszórói a korábbiakhoz képest egyszerű formájúnak mondhatók. Hátul az új CLS-ére hasonlító lámpatestek tűnnek fel. Oldalról a nagy kampót formázó él és a sárvédő hűtőnyílása vonzza a tekintetet.

Úgy tűnik az autó jelentősen más karakter lesz, mint elődje. Maradnak az arányok, de a fejlesztőknek sikerült meredekebb szélvédővel ellátni az autót, amelybe így könnyebb lehet beszállni. Ugyanakkor ezzel a megoldással – formailag – sokkal inkább rokona lesz az SLS roadsternek, mint a korábbi SL-nek, annak ellenére, hogy az SLS-sel ellentétben nem vászontető, hanem nyitható fémtető óvja az utasokat.

Kiszivárgott az új Merci roadster 12


Elődjéhez hasonlóan marad a fémtető, de erősen továbbfejlesztett kivitelben. Egyes modelleknél a tető középső része is üvegből készül, ugyanakkor a csúcsváltozatokban az SLK-nál bevezetett módon szabályozható lesz az utastérbe engedhető fény. Az utasok igényének megfelelően erős napfényben besötétíthető az utastér, de kevesebb fény mellett is világossá tehető.

Az SL karosszériája 90 százalékban alumíniumból készül, az alap vázszerkezet mellett, az ajtók, a motorháztető is, a csomagtérfedél viszont műanyag lesz. Így a karosszéria 110 kilóval nyom kevesebbet, mintha acélból készült volna. A komplett autó esetében az egyes modellek 125-140 kilóval könnyebbek, mint eddig.

Az új modell motorjai mind közvetlen befecskendezésesek, energia menedzsmenttel, fékenergia visszatáplálással és motorleállító rendszerrel is felszerelik. 30 százalékkal kevesebb üzemanyaggal beérik, mint korábban. A motorkínálatban V6-os, V8-as és V12-es motorok is lesznek. A csúcsot az SL65 AMG jelenti majd bőven 600 lóerő feletti teljesítménnyel.

Európában tavasszal állítják ki először a kocsit, amely azonban már év elejétől rendelhető lesz, így a tulajdonosok már nyáron furikázhatnak új szerzeményükkel.