A Mazda vezetői által kiszivárogtatott információk szerint a következő generációs Mazda MX-5 visszatér az eredeti koncepcióhoz, így a jelenleginél kisebb és könnyebb autó készül majd. Állítólag a tervezők célja, hogy 275 kilóval könnyebbé tegyék a jelenlegihez képest a roadstert, azaz 800 kilós tömeget érjenek el.

Ez azért is figyelemre méltó, mert az első generációs MX-5 ennél azért nehezebb volt. Nem lehetetlen, hiszen az anyag- és gyártástechnológia sokat fejlődött, ugyanakkor a szigorúbb biztonsági előírások miatt számos plusz elem beépítése szükséges, ami növeli a tömeget.  

A friss információk szerint az új, úgynevezett S padlólemezre épülő kocsiba a jelenlegi 1,8-as és 2,0 literes szívómotorok helyett 1,3-as turbós kerülhet.  Egyféle alapmotorról hallani, amely többféle teljesítménnyel választható majd. Valószínűleg a motor teljesítménye legfeljebb is csak megegyezik majd a jelenlegiével, de a súlycsökkentésnek köszönhetően a jármű dinamikája, vezethetősége fejlődik majd.  

Nem elképzelhetetlen ugyanakkor, hogy az MX-5 is elérhető lesz Wankel-motorral, ezt a Mazda ügyvezetője, Jamanucsi Takasi árulta el. A jövőben ugyanis készül majd egy bolygódugattyús motorral szerelt kupé is az S padlólemezre, így a közös alapok lehetővé tennék a motor használatát is.

Az új MX-5-öst a japán gyár Kodo néven futó formanyelve szerint rajzolják a tervezők, a Kodót először tavaly ősszel a Shinari tanulmányon láthattuk, majd visszaköszönt az épp zajló Tokiói Autószalonon kiállított Takeri koncepción is. Az új Mazda MX-5 2014-ben mutatkozhat be.