Hosszú hallgatás után a Ford bejelentette, hogy folytatja rali-világbajnoki programját, 2013 végéig biztosan maradnak. A Ford ehhez újabb két évre szerződést kötött az M-Sporttal, amely 1997 óta fejleszti és versenyezteti a gyár raliversenyautóit. Az elkövetkező két évben is a Fiesta RS WRC-t láthatjuk majd a rali-vb-n.


Új design az új idényre
Új design az új idényre

Új design az új idényre

A Ford bejelentette azt is, hogy a jövő évre szerződést kötött Petter Solberggel, akinek továbbra is Chris Patterson navigál majd. Ezzel a norvég pilóta visszatér profi karrierjének indulóállomására, hiszen 1999-2000-ben a Ford csapatában versenyzett a rali-vb-n. Később a Subarunál érte el a legnagyobb sikereit, de a japán gyár kivonulását követően saját csapatot alapított, az elmúlt három évben pedig ott versenyzett.

Korábban azt nyilatkozta, ha a Forddal nem tud szerződést kötni valószínűleg nem indul már a rali-vb-n. De szerencsére továbbra is láthatjuk Mr. Hollywoodot. Aki versenyzői tapasztalata mellett technikai tudásával is segíthet, hiszen tavaly a DS3 WRC-vel teljesítette az idényt, így sok mindent elárulhat az autóról a Fordnak.

Solberg újra gyári csapatban versenyezhet

Solberg újra gyári csapatban versenyezhet

A 37 éves pilóta 2003-ban megnyerte a rali-világbajnokságot ám ezúttal nem ilyen szerepre szerződteti a Ford, közleményük leszögezi második számú versenyzőként számítanak rá 2012-ben. Ebből már következik, hogy az eddigi vízhordó Jari-Matti Latvala lesz a Ford elsőszámú versenyzője. A Ford célja, hogy mindkét világbajnoki címet megnyerjék jövőre.  
Latvala előlépett elsőszámú pilótává

Latvala előlépett elsőszámú pilótává

A csapat neve Ford World Rally Team-re változik, miután a korábbi főszponzor Abu Dzabi nem hosszabbított az alakulattal. A legnagyobb támogató a Castrol lesz a következő évben.