Költségtakarékos elővárosi autóbuszt fejlesztett ki a  Kravtex csoport, a Credo Econell 12 teljesen új konstrukció, kis súlya, hatékony  és környezetbarát motorja révén kevesebb üzemanyagot fogyaszt, így évente akár egymillió forinttal csökkenthető a üzemeltetés költsége az  elöregedett járművekéhez képest – mondta Krankovics  István ügyvezető igazgató  az új  gyártmány hétfői bemutatóján Győrött.

Olcsóbban üzemelő magyar busz 1
Olcsóbban üzemelő magyar busz 19


A teljes egészében magyar fejlesztésű járművet negyven fős mérnökcsapat tizenkét hónap alatt fejlesztette ki  – közölte  Szombath Imre főkonstruktőr.

Az Econell tizenkét méter hosszú, kétharmadrészt alacsonypadlós, klimatizált. Belső tere tágas, s a főkonstruktőr szerint Európában egyedülálló módon tették alkalmassá kilencven utas befogadására, egyebek között az üzemanyagtartály-rendszer áthelyezésével.

A mozgássérültek rokkantkocsival is fel tudnak szállni a járműre. A főegységek a motor kivételével Magyarországon készülnek, a futóműveket  például a győri Rába szállítja. Árarányosan mindössze tizenöt százalék az import az új konstrukcióban – hangzott el a bemutatón.

A Kravtex cégcsoport jelenleg  huszonnégy különböző  autóbusztípussal rendelkezik. Az idén mintegy nyolcvan járművet értékesít, s árbevétele várhatóan 8 százalékkal elmarad a tavalyi közel 7 milliárd forinttól – mondta Krankovics István. A vállalkozás nyugat-európai gyártók számára vázelemeket, részegységeket értékesít, s a cégcsoporthoz tartozó Kühne Zrt. mezőgazdasági gépgyártásból származó forgalommal járul hozzá  az árbevételhez.

Forrás: MTI