A mezőny spanyol kiscspata, a Hispania kora nyáron cserélt gazdát, amikor a Carabante család eladta az alakulatot a Thesan Capital befektetői csoportnak. Azonnali változás csak a névben volt, a Carabante-féle Hispania cégcsoport további reklámozása helyett a HRT rövidítést vették fel, de az idény végén megkezdődött már nagyobb átszervezés is.
Az alakulat először is a Spanyolországba költözésről döntött, majd leigazolták a McLaren veterán tesztpilótáját, Pedro de la Rosát, nem sokkal később pedig azt is bejelentették, hogy a csapatot az elmúlt két évben felszínen tartó Colin Kollest elbúcsúztatják, helyére az egykori Minardi-pilóta Luis Perez Salát ültetik.
A fentiek mellett azonban továbbra sem világos a második versenyző személye, és nem is sietnek a kérdés tisztázásával. Az új főnök, Sala nemrég azt nyilatkozta, hogy a Toro Rossótól ejtett Jaime Alguersuarinak sajnos nem tudnak helyet adni, valószínűleg fizetős pilótát igazolnak majd. Az elvileg szerződéssel rendelkező Vitantonio Liuzziról azonban senki nem beszél.
„2011 elején hosszú távú szerződésről egyeztünk meg a HRT-vel. Nem is lenne értelme egy évre szerződni egy ilyen szinten lévő csapattal, itt a jövőbe mutató projektről van szó, ezért is akarok 2012-ben is maradni” – mondta az olasz.
„A jövő vére is szerződésem van a HRT-vel, de azt még a korábbi tulajdonos alatt kötöttük, a mostani helyzet így bizonytalan” – ismerte el.
Liuzzi számára nem lenne újdonság az idő előtti távozás, hiszen 2010 végén a Force Indiától is fájdalomdíj fizetése mellett egy évvel korábban küldték el.