Bár a Forma-1-ben már jó ideje tilos az előzéseknél a védekező fél cikázása, többszöri irányváltása, az egyszeri irányváltásra vonatkozó szabályt a versenyzők és a versenybírók is helyzettől függően eltérően értelmezték.
Jó példa volt erre a 2011-es Olasz Nagydíj, ahol Michael Schumacher több mint 20 körig tartotta maga mögött Lewis Hamiltont úgy, hogy a német a kanyar előtt a belső ívre húzódott, majd a bejáratnál visszatért a versenyívre. Schumacher akkor büntetést nem, mindössze figyelmeztetést kapott, de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2012-re félreérthetetlenül tisztázta a védekezésre vonatkozó szabályt.
„Védekezésnél egynél több irányváltás nem engedélyezett. A versenyző, aki előbb a belső íven védekezett és visszatér a versenyívre, legalább egy autónyi helyet kell hagyjon a pálya széléig a kanyarbejáratnál” – írja a szabály, ami azt jelenti, hogy aki egyszer letért az ideális ívről, már igen nehezen akadályozhatja meg a támadót abban, hogy a kanyarnál későbbi lassítással kifékezze őt.
Az FIA több más, kisebb jelentőségű módosítás, pontosítás mellett a biztonsági autós szakaszra vonatkozó szabályokon is változtatott. A módosítás gyakorlatilag visszatérést jelent a két évvel ezelőtti állapothoz, idéntől a lekörözött pilóták a safety car pályára lépése után újra visszavehetik a körüket, a mezőny végére sorakozhatnak, így nem zavarják majd az élmezőnyt az újrarajtolásnál.
Változást jelent viszont, hogy a visszakörözési szabály nem általános érvényű, a versenyigazgatóság a belátása alapján engedélyezi majd a safety car alatti előzést, ha úgy ítélik, hogy a körülmények nem adottak, a sereghajtók maradnak a „sűrűjében”.
A tavalyi, rekordhosszúságú Kanadai Nagydíj tapasztalatai után az FIA szabályba fektette, hogy a Forma-1-es futamok a megszakítással, felfüggesztéssel együtt sem lehetnek hosszabbak négy óránál, azaz ha mondjuk egy nagydíjat fél óra után felfüggesztenek és csak két és fél óra múlva indítják újra, akkor érvényét veszti a verseny korábbi kétórás időkerete, másfél óra helyett már legfeljebb 30 percig körözhetnek majd.
Az FIA azt is megerősítette, hogy a gumiszállító Pirelli az idei évben már nem csak az elsődleges (keményebb), hanem az opcionális (lágyabb) keverékből is adhat plusz garnitúrát a csapatoknak a szabadedzésekre, ha úgy látja jónak.