750 kilométert teljesített a Dakar-mezőny a verseny 4. szakaszán, miközben San Juanból eljutott Chilecitóba. A mért szakasz hossza 326 kilométer volt. Az utat patakátkelések színesítették és a végén 50 kilométernyi fesh fesh (vagyis laza szerkezetű, púderszerű homok) jelentette a desszertet.

Szalayék negyven autót előztek le 1
Szalayék negyven autót előztek le 39 Deja vu érzése lehet Marc Comának, hiszen megint azzal telik a Dakarja, hogy Cyril Depres-t üldözi. Már sokszor bebizonyította, hogy lehetetlen helyzetből is fel tud jönni, és így tett tegnap is, amikor a francia motorosnál két perccel jobb időt ért el.

Szalayék negyven autót előztek le 40


Már az elején megelőzte Casteu-t, Rodriguest, Goncalvest és Verhoevent, a 137. kilométernél pedig két perccel jobb volt Despres-nél. Ez a különbség a CP2-nél, 115 kilométerrel arrébb már közel négy perc volt, és úgy tűnt, hogy a katalán lefelezi a különbséget legnagyobb kihívójával szemben, de végül „csak” 2 perces előnnyel nyerte meg a szakaszt.

Az élmezőny mögött haladóknak már egyre kevesebb beleszólásuk van a két – 3-3 győzelemmel bíró – KTM-es küzdelmébe, hiszen a harmadik helyezett Helder Rodrigues is már közel fél órás lemaradással követi őket az abszolút értékelésben. A negyedik szakaszon Frans Verhoeven érte el a harmadik legjobb időt annak ellenére, hogy elektronikai gondok miatt néhány percre meg kellett állnia a szelektíven.

Szalayék negyven autót előztek le 41


Az autóknál Stephane Peterhansel (MINI) megmutatta, hogy ő a legjobb ebben a sportágban, és nem szeretné, hogy bárki másképp gondolja. 5 perc 41 másodperces előnyt gyűjtött össze az összetettben, miután megnyerte a napi szakaszt. Mögötte csapattársa, Orlando Terranova
végzett a BMW-vel, a harmadik helyre pedig Giniel De Villiers érkezett meg a Toyota Hiluxszal. A dél-afrikai pilóta eléggé megbízható versenyző, az eddigi összesen nyolc Dakarjából mindig az első hétben végzett. Már most is a második helyen áll az összetettben, pedig először megy ezzel az autóval és nem volt sok ideje összeszokni vele.

Az első napokon mutatott rámenős versenyzés után Nasszer Al-Attijah és Robby Gordon (Hummer) tovább folytatta erőltetett tempóját, hiszen a két első ellenőrző ponton (a 137. és a 252. kilométernél) a katarié volt a legjobb idő. Aztán a tavalyi győztes megrekedt egy saras részen, és 13 percet veszített, így már félórás hátránnyal követi Peterhanselt az összetettben.

Szalayék negyven autót előztek le 42


Csapattársa, Gordon reggel még a második helyen tudhatta magát az abszolútban, de több defektet is kapott, amelyekkel 18 percet veszített összesen, az összetettben pedig már 16 perc a hátránya.

Az argentin quadosok átvették a hatalmat a saját kategóriájukban. Az első ötben négy hazai versenyző található a napi szakasz végeredményében, az egyetlen idegen a chilei Ignacio Casale a negyedik helyen. Tomas Maffei nyerte meg a szakaszt a Patronelli testvérek előtt, Lucas Bonetto pedig az ötödik pozícióban fejezte be a napot. Az összetettben Tomas Maffei közel három perccel vezet Alejandro Patronelli előtt.

A kamionoknál ismét a De Rooy-csapat tagjai zárhatzak örömteli napot, hiszen már egymás után harmadszor viszik haza a szakaszgyőzelmet. Az első helyezett Gerard de Rooy mellé ráadásul Miki Biaison és Hans Stacey csatlakozott a pódiumon, és az összetettbeli első három helyet is ők birtokolják. Ales Loprais betört szélvédő miatt veszített némi időt a szakaszon, a Kamazok legjobb eredménye a hetedik hely volt, amelyet Ajrat Margyejev ért el.

Szalayék negyven autót előztek le 43


Szalay Balázs és Bunkoczy László a 83. helyről kezdte a napot, de majdnem végig szabadon száguldhatott. Az elmúlt két nap melegedéses problémái után ezúttal jól bírta a hőséget és a magasságot is az Opel Antara. A szervizesek kedden éjszakába nyúlóan dolgoztak a probléma megoldásán és még Robby Gordon mérnöke is átjött segíteni az Opel-csapathoz, hogy elemezze az adatokat. Szerdán ennek is köszönhetően a 31. helyig jutottak, no meg az sem ártott, hogy negyven ellenfelüket a pályán előzték meg.

„Az ötvenedik kilométerig már megelőztünk tizenkét versenyzőt, majd kaptunk egy jobb hátsó defektet, úgyhogy elmentek hárman. Kezdhettük újra, s mire vége lett a szakasznak, negyvennél tartottunk, mindezt úgy, hogy az utolsó harminc kilométeren folyamatosan a porban autóztunk, mert az előttünk lévő buggy nem engedett el. A fesh fesh-ben pedig a por miatt nem tudtunk annyira közel menni hozzájuk, hogy magunktól előzési pozícióba kerüljünk, pedig gyorsabbak voltunk, úgyhogy ott sok időt veszítettünk” – mondta Szalay Balázs, aki szerint szenvedős nap volt a szerdai. Nagyon kellett figyelni az éles sziklák, kövek miatt defektveszélyes úton.

A Szalay – Bunkoczy páros tegnapi teljesítménye nyomán a 62-ről a 45. helyre jött fel az összetett versenyben. A Sebestyén Sándor – Bognár József alkotta másik magyar duó a szerdai szakaszt a 97. legjobb idővel zárt, így az összetettben is előre léptek, már 104-ek, a széria modellekhez közelebb álló Toyotájukkal.

A Darázsi-Vörös-Hoffman trió harmincadik leggyorsabb volt a kamionok között, így négy versenynap után a 26. helyen állnak.

Dakar-rali 2012 – 4. szakasz, San Juanb – hilecito (2012.01.04):

Autósok:
1. Stéphane Peterhansel (spanyol, Mini) 3:49:33 ó
2. Orlando Terranova (argentin, Toyota) 5:19 p hátrány
3. Giniel de Villiers (dél-afrikai, Toyota) 6:42 p h.
…31. Szalay Balázs (Opel) 1:04:40 ó h.
…97. Sebestyén (Toyota)    3:41:45 ó h.
összetett:
1. Peterhansel 9:43:20 ó
2. de Villiers 5:41 p h.
3. Nani Roma (spanyol, Mini) 6:44 p h.
…45. Szalay 4:36:05 ó h.
?107 Sebestyén 12:12:48 ó h,
Motorosok:
1. Marc Coma (spanyol, KTM) 4:16:43 ó
2. Cyril Despres (francia, KTM) 2:02 p hátrány
2. Frans Verhoeven (holland, Sherco) 8:26 p h.

összetett:
1. Despres 11:50:27 ó
2. Coma 8:10 p h.
3. Helder Rodrigues (portugál, Yamaha) 26:48 p h.

A részletes eredményeket megtalálja erre a linkre kattintva.

Csütörtökön a Chilecito és Fiambala közötti 423 km-es szakasz (gyorsasági: 177 km) vár a mezőnyre.