Használt, szóló, Volvo 7700-as, vagy ezekkel a típusokkal műszakilag megegyező buszokra írt ki nyílt közbeszerzési eljárást a BKV.
Az uniós tendereket összesítő honlap adatai szerint a BKV 30+15 darab használt, teljesen alacsonypadlós buszt vásárolna, amelyek 2004-es, vagy annál fiatalabb évjáratúak, legalább Euro 3-as környezetvédelmi besorolású motorral rendelkeznek, és városi kialakításúak. A nyertesnek a szerződés aláírásától számított 3 hónapon belül le kell szállítania a járműveket.
Az autóbuszok vázszerkezete nem lehet korrodált, sérült, vagy utólagosan átalakított, feltétel továbbá a pályázaton való induláshoz, hogy a járműveken rendellenes elhasználódás és egyéb, a használatot akadályozó sérülés nem lehet. A részletes műszaki feltételekben nem szerepel a klímaberendezés megléte. A tenderre december 30-ig lehet jelentkezni.
A 7700-as Volvók csuklós változatai (7700A) több éve futnak Budapesten, ezeket még 2004 és 2006 között szerezték be. Ennek szóló változatát 2004 óta kínálja a svéd gyártó, motorjaik Euro 4-es, vagy Euro 5-ös besorolásúak, 260-360 lóerősek.
A BKV-nál szolgálatot teljesítő buszok átlagéletkora 17,8 év, amely több mint kétszerese az Európában elfogadott 7-8 évnek. Több százat kellene azonnal a forgalomból kivonni. Ám ha nem állítanak újat a helyükre leállhat a BKV.
Jó hír a BKV-nak, hogy harminckét milliárd forintot kap az államtól Budapest a cég finanszírozására a helyi közösségi közlekedés támogatására szánt összegből, miután a képviselők kedd hajnalban a jövő évi költségvetés elfogadásakor megszavazták az erről szóló módosító javaslatot. Természetesen más települések láthatják ennek kárát.
A hétfőn a zárószavazás előtt érkezett előterjesztés szerint a települési önkormányzatok helyi közösségi közlekedésének támogatásának összegét az eddigi 35 milliárd forintról 3 milliárd forintra csökkentik, és az így felszabaduló 32,2 milliárd forintot a fővárosi helyi közösségi közlekedés támogatására fordítják.
Forrás: MTI