2012-ben Sebastien Loeb és Mikko Hirvonen vezet a Citroënnél, illetve Jari-Matti Latvala és Petter Solberg vezet a Fordnál a rali-világbajnokságon. Ők a jelen, a futamgyőzelmekre és a bajnoki címekre hajtanak, ám mindkét csapat dolgozik az utánpótláson is.
A Citroën szerződést kötött Thierry Neuville-lel. A Citroën csapatfőnöke, Olivier Quesnel elárulta, hogy már évek óta figyelik a versenyzőt és most úgy döntöttek, hogy lehetőséget adnak neki. Vélhetően ez annak is köszönhető ez, hogy Sebastien Ogier elhagyta az alakulatot.
Az idén az Intercontinental Rally Challenge sorozatban Peugeot-val versenyző belga pilóta kilenc plusz két futamon indulhat 2012-ben a rali-világbajnokságon egy DS3 WRC-vel. Neuville biztosan kihagyja az Új-Zéland-ralit és az olasz futamot, míg Franciaországban is és Spanyolországban akkor indulhat, ha a többi kilenc versenyen bizonyítja rátermettségét.
„Mióta lehetőségem volt tesztelni a Citroën DS3 WRC-t, arról álmodtam, hogy versenyezhessek vele” – mondta Neuville. „A 2011-es idényem nagyon jól sikerült, két győzelemmel két legendás versenyen, Korzikán és San Remón, ezt követően már feljebb kellett lépnem a létrán ezért nagyon büszke vagyok, hogy a Citroën bizalmat szavaz nekem 2012-re.”
A szupertehetségnek tartott Tanakkal hosszútávú szerződése van a Fiesta WRC-ket fejlesztő és versenyeztető M-Sportnak. A cégvezető Malcolm Wilson nyilatkozatából úgy tűnik, ha jövőre megfelelő fejlődést mutat, 2013-ban már ő lehet Jari-Matti Latvala csapattársa, ezért is kötöttek csak egyéves szerződést Petter Solberggel.