Cyril Despres és Marc Coma egyaránt háromszor nyert már a Dakaron, és a jövő évi versenyen is ők a legesélyesebbek. Az azonban biztos, hogy az Aprilia, a Yamaha, a Husqvarna, a Honda, és természetesen a KTM többi versenyzői mindent megtesznek majd, hogy beleszóljanak a győzelemért folytatott küzdelembe.

Új korszak a Dakaron? 1
Új korszak a Dakaron? 15


A két említett KTM-s versenyző ugyanis az elmúlt hat évben uralta a mezőnyt, de az új szabályok bevezetésének köszönhetően 2012-ben nyíltabb lehet a verseny. A szervezők ugyanis 450 köbcentiben maximalizálták a motorok hengerűrtartalmát, így mások számára is elérhetővé vált a jó teljesítmény.

Coma és Despres ugyanabban a csapatban, azonos szervizháttérrel áll rajthoz. „Finomítottunk a beállításokon” – magyarázta Despres, Coma pedig hozzátette: „Sportellenfelek között nem jó, ha feszültség van”. Bár a két nagyágyú sikeres éven van túl, mindkettőnek vannak negatív élményei is az idei versenyszezonból. Despres megnyerte a Rally dos Sertoes-t, de később fel kellett adnia az ausztrál versenyt, amelyet pedig annyira szeret. Coma a Fáraó-ralin, a Szardínia-ralin és Dubajban is győzött, viszont technikai gondok miatt a Marokkó-ralit csak a tizedik helyet tudta megszerezni, pedig ez az utolsó komolyabb teszt volt a Dakar előtt.

Új korszak a Dakaron? 16


David Fretigné visszatérése sokáig nem volt biztos, hiszen számtalan orvosi vizsgálaton kellett átesnie, míg végül gyógyultnak nyilvánították a Rally dos Sertoesön történt bukása után. A Husqvarna-csapat minden segítséget megadott a motorosnak a felkészülés során, a versenyen pedig csapattársai, José Manuel Pellicer, és Paulo Goncalves támogatják majd. Az Apriliánál is izgatottan várják a januári rajtot, hiszen Francisco Lopez a Tunisz-ralin elszenvedett balesete után már ismét remek formában van.

Helder Rodruigues az egyik legkitartóbb kihívója az éllovasoknak. A portugál motoros 2011-ben a harmadik helyen végzett, majd megnyerte a tereprali bajnokságot (miután Tunéziában és Marokkóban is győzni tudott). A Yamahának is van egy nagyágyúja, David Casteu (2007-ben második, 2009-ben a negyedik lett a Dakaron), csapattársa Olivier Pain lesz, aki fontos szerepet tölthet be a csapatban a továbbfejlesztett 450 YZF motorjával.

Több fiatal versenyző is igyekszik majd borsot törni a nagyok orra alá, vagy akár feljutni a dobogóra. Quinn Cody, aki idén a Hondával a 9. helyen végzett, vagy Felipe Zanol, aki a Rally dos Sertoesön a második lett és most az első Dakarján indul, mindenképpen meghatározó lehet a januári versenyen.