A vasárnapi pihenőnapot követően hétfőn a Copiapo és Antofagasta közötti 722 km-es táv várt a 2012-es Dakar-rali résztvevőire. Sajnos a Sebestyén Sándor – Bognár József kettős már nem versenyezhetett, miután a szervezők kizárták őket. A Toyota Land Crusierrel versenyző magyar páros azért nem vehet részt a továbbiakban a viadalon, mert a szombati hetedik, Copiapo-Copiapo közötti szakaszon túlságosan sok úgynevezett WPM-pontot hagytak ki. A WPM, a rejtett útvonal-pontokat jelenti, amelyeket kötelezően érinteni kell a pilótáknak a mért szakaszon. A szabályok szerint egy mért szakaszon legfeljebb három WPM-pontot szabad kihagyni.
Nem kezdődött jól Marc Coma számára a hétfői szakasz, az elején elvétette egy kicsit a navigációt, ám minden megváltozott a 11. kilométernél. A katalán motoros szerencsésen elkerült egy saras részt (illetve valamennyire belement, de gyorsan ki is tudott jönni belőle), viszont a mögötte érkezők beleragadtak. Cyril Despres és Paulo Goncalves is értékes perceket hagyott ott, mire folytatni tudta a versenyt. Végül Coma – idén már negyedszer – a legjobb idővel ért be a célba, 7 perccel Ruben Faría és 8 perc 44 másodperccel Helder Rodrigues előtt. Ám, ami számára igazán lényeges, hogy bőven Cyril Despres előtt, s így átvette a vezetést a franciától.
Az első hét motoros célba érkezését követően a felügyelő testület megvizsgálta az esetet, és úgy döntött, hogy módosítja az útvonalat. A saras részen addig átment versenyzők, így Coma Despres, Goncalves, Rodrigues, Farrés, Güell, Ullevalseter és Casteu időjóváírást kaptak, így az első helyen célba ért Marc Coma előnye 1 perc 26 másodpercre redukálódott, de megtarthatta elsőségét.
A négykerekűek versenyében, Robby Gordon már azt hitte, meglesz az első idei szakaszgyőzelme. Egészen Nani Roma célba éréséig így is volt, de aztán a katalán megjött, és 5 másodperccel megjavította az amerikai idejét. A Hummeres versenyző azért így is feljött az
összetettben a második helyre, már csak 7 perc 36 másodperc választja el az élen álló Stephane Peterhanseltől, aki hétfőn defektet kapott harminc kilométerrel a cél előtt.
A nyolcadik szakasz sem volt túl szerencsés Nasszer Al-Attijah számára, ugyanis szinte végig technikai gondokkal küszködött. A katari versenyző az első helyről rajtolt reggel, de nagyon sokszor megállt a szakaszon többek között gumi- és ékszíjgondok miatt. Annak ellenére, hogy amikor ment, végig állt a gázon, a címvédő 8 perccel rosszabb időt ért el Románál, hátránya az összetettben már 45 perc 25 másodperc a hatodik helyen.
A quadosoknál Alejandro Patronelli az első három ellenőrző pontnál vezetett, de az utolsó kilométereken testvére, Marcos jobb időt ért el nála, és 38 másodpercces előnnyel az első helyen érkezett be a célba (később Alejandro 2 perc büntetést is kapott). Az összetettben a sorrend nem változott, Tomas Maffei a „Patronelli-szendvicsben” várja sorsa jobbra fordulását.
Miután Ales Loprais az elmúlt két szakaszon mindig a második helyen végzett, végre sikerült az élre is felküzdenie magát. Élete negyedik dakaros szakaszgyőzelmét szerezte meg, és egyúttal csökkentette is a különbséget Gerard De Rooyhoz képest, aki a második idővel ért célba.
A Szalay Balázs – Bunkoczi László kettős a 21. helyen végzett a Copiapó és Antofagasta közti szelektív szakaszon, amely gyors ritmusváltásokat igényelt a versenyzőktől, ugyanis a homokos és köves szakaszok folyamatosan váltogatták egymást.
„Nagyon kemény hátulról indulni, mert majdnem az összes lassú autó és kamion előttünk volt. Ráadásul az első kétszáz kilométeren rettenetesen nehéz volt előzni a por miatt, de azután szerencsére kitisztult a kép” – mondta az Opel Antarával száguldó Szalay. „Miután a gyengébb versenyzőket leküzdöttük, már egy kicsit jobb volt a helyzet.”
Maga a szakasz nagyon nehéz volt, a páros mindkét tagja alaposan elfáradt, hiszen nem elég, hogy folyamatosan tempót kellett váltani, azért a rendezők sok-sok mély homokos talajt (fes-fest) is beiktattak a programba. „Gyorsan jöttünk, de végig szem előtt tartottuk, hogy nehogy baja legyen az autónknak” – adta meg Szalay a jó szereplés receptjét. „Vigyázni is kellett, mert a szakasz első kétszázharminc és utolsó negyven kilométere borzasztóan köves volt, vagyis defektveszélyes.”
„Az eredménnyel és a nappal összességében elégedett vagyok, ha nem lett volna előttünk az a sok lomha jószág, akár még előrébb is végezhettünk volna, mert végre volt egy jó napunk.” Az Opel Dakar Team kettőse egyébként ezzel a remek szerepléssel a 35. helyre jött fel az összetettben.
A csapat kamionos triójának, a Darázsi Zsolt, Hoffmann Péter, Vörös Ferenc összeállítású egységnek is nagyon feküdt ez a fajta technikás, változatos pálya, mert bár a MAN-legénység az egy WPM-pont kihagyása miatt majdnem az utolsó helyen indult, ehhez képest a kamionos mezőny 27. helyén végzett.
Dakar 2012 – 8. szakasz, Copiapo-Antofagasta (2012.01.09.):
Autósok:
1. Nani Roma (spanyol, MINI) 4:25:44 ó
2. Robby Gordon (amerikai, Hummer) 5 mp hátrány
3. Krzysztof Holowczyc (lengyel, MINI) 2:04 perc h.
…21 Szalay (Opel) 01:06:20 óra h.
összetett:
1. Peterhansel 20:04:15 ó
2. Gordon 7:36 p h.
3. Holowczyc 7:48 p h.
…35 Szalay (Opel) 10:49:37 óra h.
Notorosok:
1. Marc Coma (spanyol, KTM) 5:03:52 ó
2. Ruben Faria (portugál, KTM) 7 perc hátrány
3. Helder Rodrigues (portugál, Yamaha) 7:10 p h.
összetett:
1. Coma 7:48 p h. 23:24:18 ó
2. Cyril Despres (francia, KTM) 1:26 p h.
3. Rodrigues 49:01 p h.
A részletes eredményeket erre a linkre kattintva böngészheti.
Kedden az Antofagasta és Iquique közötti szakasz vár a mezőnyre.