A Krónika című erdélyi napilap szerint az erdélyi vállalat PPP-típusú partnerségre lépne a magyarországi gyárral, amely nyolc-kilenc méteres kisbuszokat és tizenkét méteres nagybuszokat gyárthat a városban. Csuzi István, a tömegközlekedési vállalat igazgatója szerint optimista forgatókönyv szerint már jövő tavasszal elkezdődhet a gyártás.
A magyarországi cég a járművek 40 százalékát gyártja Nagyváradon, a többit továbbra is Budapesten szerelik össze. Az igazgató szerint a nagyváradi gyártósort kezdetben egy busz hagyja el havonta, de idővel öt-hat járművet is összeszerelhetnek. Egy kisbusz gyártási ára 80 ezer euró, egy nagybuszé 150-160 ezer euró, de amennyiben a helyi UAMT alkatrészgyár is részt vesz a gyártásban, csökkenhet a költség.
A nagyváradi közlekedési vállalat az elmúlt években 42 új autóbuszt vásárolt, a legújabbak a lengyel Solarisok, amelyek nem fogyasztanak kevesebbet, mint a régebbiek, de mintegy 70 százalékkal kevesebb szennyező anyagot juttatnak a levegőbe.
(MTI)