A Force India 2012-nek az egyig legizgalmasabb fiatal pilótapárossal vág neki, a fehér-narancs-zöld autókban Paul di Resta és Nico Hülkenberg ül majd. Mindkét ifjoncnak igen meggyőző a CV-je, di Resta 2006-ban Sebastian Vettelt verve lett F3-bajnok, majd 2010-ben a Német Túraautó-bajnokság (DTM) győztese, míg a német az igen rangos F3 Euroseries bajnokság mellett a 2009-es GP2-es címmel is büszkélkedhet.
A két pilóta egy-egy évet versenyzett eddig az F1-ben, Hülkenberg 2010-ben a Williamsnél, di Resta pedig tavaly mutatkozott be, az év legeredményesebb újonca volt. A csapat idén egyenlő feltételekkel engedi egymás ellen a versenyzőket, hogy bizonyíthassanak – hangsúlyozza a Force India sportigazgatója, Andy Stevenson:
„Nálunk sosem volt gyakorlat az első számú pilóta kijelölése. Mindkét versenyzőnk ugyanolyan elbánásban részesül és pontosan ugyanazt a technikát kapja. Paul nyomás alatt lesz, hiszen ez már a második F1-es éve, nem lesz könnyű, Nico is bizonyította már, hogy nagyon-nagyon gyors!”
A silverstone-i csapat a Force Indiá-s létezése óta folyamatosan javul, 2008-ban 10., 2009-ben 9., 2010-ben 7., tavaly pedig már 6. helyen zárt a konstruktőri bajnokságban. Stevenson úgy látja, hogy ezután is feljebb törhetnek, az Red Bull, a McLaren, a Ferrari és a Mercedes négyese sem egy zárt elitklub.
„Ha realista vagyok, azt mondom, a top3 (elérhetetlen), de sosem mondanám a top4-et. Szerintem nagyon is valós lehetőség oda eljutni. Az ötödik hely a minimumcél számunkra. Ötödikként vagy annál előrébb akarunk végezni idén.”
A sportigazgató az úja autóban, a VJM05-ösben is nagyon bízik: „A korábbi autó továbbfejlesztése. Az eddig látottak alapján nagyon-nagyon jónak tűnik, persze ez majd a pályán derül ki. Az adatokat ismerjük, bízunk a saját járgányunkban, de nem tudhatjuk, a többiek mit végeztek. Szóval ez első tesztekig azért nehéz megmondani, valójában milyen gyorsak leszünk.”