Noha a könyvvizsgáló által véglegesített 2011-es gazdasági évzárásra még több hónapot kell várni, a rendelkezésre álló adatok alapján valószínűsíthető, hogy a Hungaroring Sport Zrt. nyereséggel zárhatja a tavalyi évet. A pálya által kiadott interjújában Gyulay Zsolt elnök-vezérigazgató elmondta, még úgy is pozitív eredmény várható, hogy a társaságot érzékenyen érintette az év végi hirtelen forintgyengülés. A társaság hitelállományát egy esztendő alatt sikerült racionalizálni és a likviditást megőrizni.

2012 vonatkozásában pedig már most kijelenthető, hogy négy világbajnoki futamra kerül sor a mogyoródi pályán. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) január 7-én a Hungaroringen megtartotta közgyűlését, amelyen elfogadták Gyulay Zsolt elnöki beszámolóját, és többek között arról is szó volt, hogy az autósport kifehérítése érdekében április 1-től bevezetik az úgynevezett sportrendszámot. Gyulay Zsolt az autós és a motoros társadalom összefogása érdekében többször egyeztetett már Pusztai Csabával, a Magyar Motorsport Szövetség elnökével.

Amikor átvette a Hungaroring Sport Zrt. vezetését, azt a célt tűzte ki maga elé, hogy belátható időn belül nyereségessé szeretné tenni Magyarország egyik legnagyobb sportvállalkozását. Noha csak pár nap telt el az idei esztendőből, hogy látja, milyen eredménnyel zárult a 2011-es év?

A válságban is jól áll a Hungaroring 1
A válságban is jól áll a Hungaroring 15


Gyulay Zsolt: 2010 szeptemberében átvettem a társaság vezetését, megismerve a valós gazdasági helyzetét, a célul kitűzött nyereséges működés érdekében nagyon sok költségcsökkentő és racionalizáló intézkedést foganatosítottunk. Sokan nem tudják, hogy csak 14 fővel működünk, az átszervezés kapcsán minden kollégára egész évben komplex feladatok hárulnak. Noha az állam többségi tulajdonosként van jelen, az első pillanattól kezdve tulajdonosi szemlélettel irányítom a Hungaroring Sport Zrt.-t, és a csapatnak köszönhetően a multinacionális cégeknél megfigyelhető üzleti gondolkodás lett ránk jellemző.

Lehet-e már tudni, miként végződött pénzügyileg a 2011-es esztendő? Netán konkrét számokról is beszélhetünk?
Gyulay Zsolt: Konkrét számokat egyelőre ne várjon, ugyanis a hivatalos gazdasági évzárás csak később lesz meg. A hitelállományunk is jelentősen, több mint 300 millió forinttal csökkent, egy hitelszerződést lezártunk, a többi hitelünket időben törlesztettük. A nyereség konkrét összegéről azért sem tudok mit mondani, mert bevételünk nagy részét nyáron, alacsonyabb árfolyamon realizálhattuk, amíg a törvényileg kötelezett év végi átértékelések már 310 feletti euró-árfolyamon történtek. Ám mindennek ellenére nyereséget termelhet a Hungaroring.

Ezzel igencsak magasra helyezték a lécet, hisz ezt csak felülmúlni lehet az idei évben. Elképzelhetőnek tartja ezt?
Gyulay Zsolt: Már dolgozunk a 2012-es üzleti terv véglegesítésén, amiben például az idei eredmények megtartása mellett például a pályaértékesítésből befolyó bevételt mindenképpen szeretnénk növelni. Már most rengeteg foglalás van, és minden esélyünk megvan arra, hogy a tavasszal beinduló szolgáltatásainkra is lesz kereslet. Ráadásul mindenképpen szeretnénk a Baleset-megelőzési programban betöltött szerepünket tovább erősíteni, így idén is folytatjuk az úgynevezett „Életút program”-ot, amely a gyermekektől az idős korosztályig mindenkinek szól.

Ráadásul 2012-ben eddig még nem látott számban lesz a mogyoródi pályán világbajnoki vetélkedés?

A válságban is jól áll a Hungaroring 16


Gyulay Zsolt: Ez így van, hiszen a hivatalos versenynaptárak bejelentése megtörtént, május 5-6-án a WTCC világbajnoki futamára kerül sor, remélhetőleg Michelisz Norbival a főszerepben, július utolsó vasárnapján, 29-én lesz a 27. Formula 1 ENI Magyar Nagydíj, míg szeptemberben a Forma 2-es sorozat vb-futamára kerül sor. Sőt, szinte biztosra mondható, hogy június 9-10-én az oldalkocsis motorkerékpárosok világbajnoki csatájára is sor kerül a Hungaroringen, azaz egy esztendőben négy különböző vb-futamnak adunk otthont. És akkor még nem szóltunk a szeptember 15-16-án megrendezendő World Series by Renault sorozatról, vagy például a szeptember 1-2-án itt zajló gyorsasági motoros Alpok-Adria bajnokság versenyéről.

Ha már a motorosok szóba kerültek. Mivel szeretné javítani a sokak által nem éppen zökkenőmentesnek tartott viszonyt a két keréken száguldókkal?
Gyulay Zsolt: Többször elmondtuk már, noha a Hungaroring elsősorban autóversenyzésre alkalmas ring, a célunk, hogy a jobb kihasználás érdekében kombinált pályát alakítsunk idővel belőle. Addig is amíg ez létrejön, mindenképpen szükségét látom, hogy az autós és a motoros világ összefogjon egymással, és segítse, támogassa egymást, ahol csak tudja. Ennek érdekében több lépést is tettem, hisz a Hungaroring folyamatosan tárgyal a Magyar Motorsport Szövetséggel, egyesületet alapítunk, hogy beléphessünk a MAMS-ba, valamint az MNASZ elnökeként kezdeményezem Pusztai Csaba MAMS-elnökkel való tárgyalások elindítását a két szövetség összefogásáról.

Január 7-én tartották a MNASZ éves közgyűlését a Hungaroringen. Hogy érzi, a 11 hónappal ezelőtt megfogalmazott céljaiból mit tudott megvalósítani elnökként?

A válságban is jól áll a Hungaroring 17


Gyulay Zsolt: A tizenegy hónapja felállított elnökség – amely inkább társadalmi, mint szakmai – egy megosztott tagsággal kezdte meg a közös munkát, és úgy érzem, mára mindenki egyfelé húzza a szekeret, az egységet sikerült megteremtenünk. A mostani közgyűlésen elfogadták a tavalyi évről szóló elnöki beszámolómat, és én is úgy értékelem, hogy az elmúlt majd egy évben a kitűzött három célunkat sikerült elérnünk. Egységessé vált a szövetség, megőrizte, sőt, kis mértékben növelte a vagyonát, és valamennyi hazai világeseményt nagy megelégedettséget kiváltóan rendeztünk meg. Sportszakmai sikereket értünk el például az autókrossz szakágban, amelyben hazánk első Európa-bajnoki címét szerezte Kárai Tamás.

Milyen feladatokat, célokat fogalmaztak meg az idei esztendőre?
Gyulay Zsolt: Az új sporttörvény érvénybe lépése rengeteg feladatot ró ránk. Megerősítjük a legális, MNASZ által szervezett versenyeket, ugyanakkor a rendőrséggel, az erdészettel és a Magyar Közúttal összefogva fellépünk a kalózrendezvények ellen. Az ezirányú egyeztetések már elkezdődtek. Ezen kívül az autósport kifehérítése és a rend megteremtése céljából április elsejétől bevezetjük az úgynevezett sportrendszámot a Nemzeti Közlekedési Hatóság támogatásával. A vizsgabázis az említett dátumtól itt a Hungaroringen kezdi el a működését, ahol a rendszám odaítélésén kívül az autók műszaki vizsgáztatását is elvégzik.

Forrás: Hungaroring Sport Zrt.