Ugyan a hírek szerint Bruno Sennát egy 14 millió eurós szponzori csomag juttatta a Williams 2012-es versenyzői állásához, a 28 éves pilóta hangsúlyozza, hogy komolyan kellett bizonyítania a szerződtetéshez, nem a pénze miatt kellett a csapatnak.
„Biztos vagyok ebben. Mindenféle módon vizsgáltak, teszteltek, és az elején szóba sem került a szponzori támogatás, először is fel akartak mérni. Csakis úgy kaphattam meg a lehetőséget, ha elégedettek voltak a teljesítményemmel. Számos tesztet végeztünk, bízom benne, hogy hozom majd a szintet” – mondta a bejelentés utáni sajtótájékoztatón.
„Karácsony előtt és után is jártam Grove-ban, ahol keményen megdolgoztattak a szimulátorban, a pályán és az edzőteremben is. Versenypályán is felmértek, igaz, nem F1-essel. A fő cél az volt, hogy a csapat meglássa, mit tud belőlem kihozni, de nekem is nagyon hasznos volt, sokat tanultam az eljárásokról, megismertem a kormány kiosztását, mielőtt az autóba ülnék. A tesztelés kezdetekor ezekkel már nem kell foglalkoznom, rögtön vezethetem az FW34-est.”
Senna egyelőre nem akar konkrét eredményekről beszélni, de azt mondja, mindent belead majd, hogy idén bizonyítsa, van helye a Forma-1-ben.
„Nem könnyű célokat kitűzni, mielőtt még elkezdődne a szezon, de mindenképpen 100 százalékosan a határig akarom vinni az autót, hogy mindent kihozzak belőle. Remélem, hogy a 2012-es idény végén elmondhatom majd, hogy ez sikerült, hogy mindent kihoztam a Williams-Renault FW34-esből, akármit is jelentsen ez a teljesítmény szempontjából. Nagyon fontos év ez számomra és a csapat számára is, most alapozódhat meg a jövőm, amiről azt remélem, hogy hosszú és sikeres lesz.”
A Williams 2012-ben a Cosworth motorjai helyett visszatér kilencvenes évekbeli aranykorának partneréhez, a Renault-hoz. A tavaly a Belga Nagydíjtól a szezon végéig a Lotus Renault-t vezető Senna úgy gondolja, hogy jó választás az új erőforrás és reméli, hogy saját renault-s tapasztalataival is segítheti majd a csapatot.
„Miután tavaly volt pár futamom a Renault motorral, sokat tanultam róla. Jó erőforrás, jól vezethető, pozitív fejlemény a csapat számára. Versenyzőként minden lehetséges eszközre szükség van, amivel versenyképes időt lehet hozni a futamon. Meggyőződésem, hogy a Renault motorjával előrébb léphetünk, és izgalmas lesz, hogy a korábbi tapasztalataim alapján segíthetem majd a csapatot.
A brazil csapattársa a tavaly bemutatkozott – szintén komoly szponzori háttérrel rendelkező – Pastor Maldonado lesz. Senna szerint jó párost alkotnak majd.
„Pastor nagyszerű pilóta. Versenyeztem ellene a GP2-ben és mindig jóban voltunk. Kemény ellenfél volt, most pedig még inkább az lesz, hiszen ugyanabban az autóban ülünk. Egyértelmű, hogy le akarjuk majd győzni a másikat, de csapattársakként természetesen együtt dolgozunk majd, hogy előrébb vigyük a csapatot.”
Senna szerződtetésének érdekes felhangot ad, hogy nagybátyja, a háromszoros világbajnok Ayrton 1994-ben a Williams autóját vezetve halt meg Imolában, de a versenyző azt mondja, a családja részéről senkinek nincs baja a leszerződésével, sőt.
„Én úgy hiszem, hogy okkal történnek a dolgok az életben, a családom részéről nincsenek negatív érzések. Mindenki nagyon örül, egészen odavannak. Beszéltem a nagyszüleimmel, még mielőtt beszéltem volna édesanyámmal. A nagymamám is nagyon örült, a nagyapám pedig nevetett. Mindenki mosolyog a családban, mindenki dolgozott ezért, közös ügy volt. Nagyszerű az összhang, mindenki boldog.”
A brazil leigazolása egyben azt is jelenti, hogy honfitársa, a Williamsnél az elmúlt két évben szolgáló Rubens Barrichello állás nélkül maradt és valószínűleg már nem kezdi meg 20. F1-es szezonját. Róla ezt mondta Senna:
„Vele még nem beszéltem, de Rubensszel az első találkozásunk óta nagyon jó a kapcsolatunk. Ilyen az autóversenyzés, ilyen a sport. Mindig előfordulhat, hogy ha valaki bejut, másvalakinek mennie kell, ez nem személyes ügy, Rubens is jól tudja ezt” – mondta a veteránról, aki egyébként Twitteren már megerősítette, hogy nem fogja a Williamst vezetni, ugyanakkor minden jót kívánt „barátjának”, Brunónak, hozzátéve, hogy a saját jövője egyelőre teljesen nyitott.