Tavaly októberben, az Egyesült Királyság Közlekedési minisztere Philip Hammond javasolta az autópályákra érvényes sebességkorlátozás 70 mérföldről 80 mérföldre emelést (112-128 km/ó) 2013-tól.
Úgy tűnik azonban, ennek ára lesz, cserébe az összes olyan útszakaszon, ami lakott területen halad – kivéve a nagy átmenő utakat – 20 mph-ra (32 km/óra) csökkentenék a maximális sebességet.
A Daily Mail beszámolója szerint egy hölgy igencsak berágott emiatt. Diane Greenwood, aki egy BMW 320d-t használ, azt nyilatkozta, hogy ha életbe lép a 20 mph-s korlátozás az otthonában, Lancashire megyében is, akkor bepereli az önkormányzatot az autójában okozott esetleges károkért.
Szerinte ennél a sebességnél már nem használhatja autója negyedik fokozatát, vissza kell kapcsolnia harmadikba, emiatt a kocsi többet fogyaszt, illetve nagyobb terhelésnek lesz kitéve.
„Támogatom a 20 mph-s korlátozást az iskolák környékén, de errefelé az utak szélesek, ezért nemcsak értelmetlen lenne, de pont ellentétes azzal, amit el akarnak érni” – mondta a hölgy utalva arra, hogy a sebességkorlátozással a városi forgalom egyenletességét, a kevesebb dugó létrejöttét is célozzák az ötletgazdák.
„Nagyon jól hangzik, hogy vegyek egy kisebb autót, de még csak egy éve, hogy megvásároltam a BMW-t és büszke vagyok rá és örülök neki. Miért vegyek kis autót, ha nem akarok? Ha bármi történik az autómmal, be fogom perelni az önkormányzatot és arra kényszerítem őket, hogy fedezzék a költségeimet” – tette hozzá a kétgyermekes anyuka.
A sebességkorlátozási kampány szerint a 20 mph-s zónák bevezetésével ötödével csökkenhet a balesetek száma, a károsanyag-kibocsátás is 12 százalékkal alacsonyabb, miközben a menetidő csak 40 másodperccel nő.
A kampány vezetője szerint a hölgy kifogásai előítéleteken alapulnak, mint mondja, a BMW német autó és Németországban is sokfelé vannak 30 km/órás korlátozások, amivel biztosan megbirkózik a kocsi, így szerinte nem lesz gond. „Ha perel, semmit sem nyer majd. Egyszerűen csak tudatlan” – mondta Anna Semlyen.