A kipufogógázok diffúzorra való terelésével 2010 nyarán elsőként a Red Bull kezdett kísérletezni, és a leszorítóerőt jelentősen növelő újítás 2011-es általánossá válásakor is messze a legjobban használta a megoldást.
 
2012-re a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a műszaki szabályok radikális szigorításával gyakorlatilag kiiktatta a kipufogós trükközést, ezért Sebastian Vettel azt gyanítja, hogy idén nem is lesz komoly előnye, a megoldással nehezebben boldoguló riválisok nagy lehetőséget kapnak a felzárkózásra.

„A dupla diffúzor már a 2010-es autónknak is szerves szerves része volt, 2011-ben pedig kulcsfontosságú volt a kipufogós rendszer. Némelyik csapat ügyesebben használta, mint mások. De az élcsapatok közelebb vannak egymáshoz, mint bárki is gondolná, ugyanis (az eredményeket) más tényezők is befolyásolták, mint például a Pirelli gumik és az autók beállításai.”

„Nézzük csak Koreát: a McLaren verhetetlen volt pénteken, így szombatra jobban beleástuk magunkat a beállításokba és vasárnap végül azért győztünk, mert jobban felkészültünk a futamra a McLarennél. Szuzukában viszont fordítva volt, mi hibáztunk a versenyfelkészülésben” – mondta a kétszeres bajnok.

Vettel szavait egyébként alátámasztja a tavalyi Brit Nagydíj is, hiszen bár a botrányos kapkodás miatt végül visszavonulót fújt az FIA, de arra a futamra félig-meddig betiltották a kipufogós diffúzor alkalmazását, a Ferrari pedig még a gumihasználat szempontjából számukra kedvezőtlen hűvös időben is képes volt győzni.