Februártól változik a forgalmi rend Budapesten a Nagykörúton. A lámpahangolás eddig az autókhoz igazodott, mostantól a villamosok haladásához és megállóhelyi várakozásához igazodik majd a program.
Mint közleményében a Budapesti Közlekedési Központ rámutatott, a villamosvonal optimális kihasználását eddig gátolták a nem megfelelően beállított közlekedési lámpaciklusok, a szerelvények nem tudták tartani az optimális sebességet és a követési időt, így gyakran előfordult, hogy a megállókban az egyik szerelvény utolérte a másikat.
A projekt keretében 52 db jelzőlámpa központi programozását és 16 db közlekedési csomópont fejlesztését végezték el, a kivitelező Siemens segítségével. A Nagykörút vonalán 68 db csatlakozó, keresztirányú csomópontban is szükség volt a jelenlegi programok módosítására.
Változott néhány kereszteződés forgalmi rendje is: az Üllői út – Ferenc körút kereszteződésben a kifelé tartó belső sáv, egyenes illetve balra kanyarodó pályává alakult, így már 3 sávon tudnak az autósok kifelé haladni. A Nyugati téren, a Szent István körútról a Váci útra balra kanyarodó irány esetén forgalomtechnikai korrekciót végeztek, így a csomópont előtt keletkező sorok nem akadályozzák az autóbuszok és az egyenesen továbbhaladók közlekedését.
Eddig a 4-6-os villamos szerelvényei leggyakrabban csak 90 másodpercentként indulhattak, a beruházásnak köszönhetően azonban akár 60 másodpercenként is követhetik egymást anélkül, hogy a megállóban feltorlódnának, ráadásul az optimális kihasználásnak köszönhetően az eddigi, átlagos 32 perces menetidő akár 28-30 percre is csökkenhet.
A 44 millió Ft összköltséggel megvalósult beruházás – amelyből 40 millió forint európai uniós támogatás – közvetlen célja, hogy javítsa a közösségi közlekedés versenyképességét az egyéni közlekedéssel szemben. A BKK szerint a forgalomtechnikai fejlesztések nyomán napi félmillió utas közlekedése válik gyorsabbá és kiszámíthatóbbá.
Forrás: BKK