A Detroit Motor Show-n mutatta be a Toyota azt a kocsit, amely bár egyértelműen múzeumba kerülő tanulmány csupán, mégis sejteti, milyen lesz a következő Prius, a Toyota hibrid sikermodelljének negyedik generációja.
Az NS4 talán az új Prius? Persze azon nem lesznek majd Lambo-ajtók, meg ekkora kerekek, de a forma elég decens és izgalmas egyszerre, hogy gyártásba kerüljön
Az NS4 talán az új Prius? Persze azon nem lesznek majd Lambo-ajtók, meg ekkora kerekek, de a forma elég decens és izgalmas egyszerre, hogy gyártásba kerüljön
Fotó megosztása:
Az NS4 alá takarékosabb és dinamikusabb plug-in hibrid hajtást terveztek
Az NS4 alá takarékosabb és dinamikusabb plug-in hibrid hajtást terveztek
Fotó megosztása:
A kocsi fő fejlesztései állítólag az elektronikai rendszerekben nyilvánulnak meg
A kocsi fő fejlesztései állítólag az elektronikai rendszerekben nyilvánulnak meg
Fotó megosztása:
A forma erősen emlékeztet a Honda hidrogénautójára, az FCX Clarityre
A forma erősen emlékeztet a Honda hidrogénautójára, az FCX Clarityre
Fotó megosztása:
Az új LED-menetjelző markánsabb, mint a Priusé
Az új LED-menetjelző markánsabb, mint a Priusé
Fotó megosztása:
Hátul LED-es fénycsík keretezi az NS4-et
Hátul LED-es fénycsík keretezi az NS4-et
Fotó megosztása:
Koncepció-belső, elképzelhetetlen, hogy így gyártásba kerüljön
Koncepció-belső, elképzelhetetlen, hogy így gyártásba kerüljön
Fotó megosztása:
Sportos váltófülek az új Priuson? Meglepődnénk...
Sportos váltófülek az új Priuson? Meglepődnénk...
Fotó megosztása:
A kabin négy személyre formázott
A kabin négy személyre formázott
Fotó megosztása:
A telefon státuszjelzője éppoly hangsúlyos, mint a benzinszint
A telefon státuszjelzője éppoly hangsúlyos, mint a benzinszint
Fotó megosztása:
Plug-in Hybrid logo: ezt már eleve konnektorosnak tervezték
Plug-in Hybrid logo: ezt már eleve konnektorosnak tervezték
Fotó megosztása:
A forma erősen emlékeztet a Honda hidrogénautójára, az FCX Clarityre
A forma erősen emlékeztet a Honda hidrogénautójára, az FCX Clarityre
Az autó teljes neve: NS4 Plug-in Hybrid Concept, vagyis ezt a kocsit már eleve konnektorról is tölthető hiridnek álmodta a Toyota. Bár a látványos, lendületes szedánforma is elég izgalmas, és az új konnektoros hibrideknek is van még hírértéke az autós világban, no és persze kit ne érdekelne, milyennek képzeli a Toyota a következő Priust – a gyártó szerint a tanulmányautó legizgalmasabb fejlesztései mégis a biztonság és az elektronikai szolgáltatások terén keresendők.
Jim Lentz, a Toyota amerikai CEO-ja különös képzavarral kezdte nyilatkozatát: „E digitális korban az autók az elektronikus kapcsolati rendszereink kerekének újabb küllőivé válnak. Az NS4 a Toyota azon törekvéseit demonstrálja, hogy az ember és az autó kapcsolati technológiája érzelmi és racionális kapcsolatot is megvalósítson, valamint párhuzamosan szolgálja az ember-autó és autó-autó kapcsolatrendszert.”
Koncepció-belső, elképzelhetetlen, hogy így gyártásba kerüljön
Az NS4 hajtásláncának tervezésekor olyan, konnektorról is tölthető hibridrendszert akartak készíteni, mely helytakarékos, könnyű, jobb hatásfokú, erőteljesebb gyorsításokra képes, rövid töltési idő mellett is hosszú elektromos hatótávot biztosít. Ambíciózus tervek – ha elkészül a szériamodell, meglátjuk, sikerült-e minden fronton javulást elérni a korábbi rendszerekhez képest.
A Toyota meglátása szerint az autók fedélzeti elektronikái nagyjából négyéves életciklussal avulnak el manapság; az autók elektronikai fejlődése szerintük a mobiltelefonok és a tablet PC-k után a harmadik legdinamikusabb technológiai változási folyamat napjainkban. A Toyota épp ezért olyan cégekkel fejleszt szövetségben, mint a Microsoft, az Intel és a Salesforce.
Bár sok konkrétumot nem árultak el az NS4 újdonságairól; olyan közhelyszerű újdonságokról számoltak be csupán, mint az új napelemes tetőpanel, a visszapillantókat helyettesítő kamerarendszer, vészhelyzet-felismerő, ütközésre felkészülő biztonsági rendszer, intelligens világítórendszer.
A Toyota NS4 külső megjelenésének újdonságaira kár is szót vesztegetni, a dizájn magáért beszél. Persze praktikus okokból, ha tényleg az NS4-ből készül majd az új Prius, a szériagyártás beindulásáig eltűnik majd a kocsiról a felfelé nyíló ajtó, a négy személyre formázott, kagylóüléses kabinkialakítás, a látványos, tiszta, de elég életképtelennek tűnő műszerfal-dizájn.