Kínai jelenlétének erősítéséről tárgyal helyi partnerekkel az Opel – írta keddi számában a Handelsblatt az ügyet jól ismerő forrásokra hivatkozva.

 

A német gazdasági napilap beszámolója szerint az Opel illetékesei az egyik legnagyobb kínai autógyár, a SAIC képviselőivel tárgyalnak egy értékesítési együttműködésről. A SAIC az Opel anyavállalatának, a General Motorsnak fontos partnere.

 

A források szerint a tárgyalások már konkrét kérdésekről folynak. Mindamellett a megbeszélések lezárása még egy ideig várat magára, elsősorban a finanszírozást kell tisztázni. Az Opel tavaly ötezer autót adott el Kínában, a SAIC csoporttal tervezett együttműködés révén az Opel-kereskedők száma a jelenlegi 50-ről 2-300-ra emelkedhet a Handelsblatt beszámolója szerint.

 

Mindez egy kissé ellentmond a General Motors azon törekvésének , hogy az Opel regionális márka legyen, tisztán európai fókusszal.