Két hónappal a világpremier, a márciusi Genfi Autószalon előtt az Opel megmutatta új, kis szabadidő-autója, a Mokka fotóit. Az új modell 4,28 méter hosszú, így a hossza alapján a Skoda Yeti és a Nissan Qashqai lehetnek ellenfelei, de kategóriába sorolva valószínűbb, hogy a Nissan Juke, Suzuki SX4 stb. ellen árazzák majd be.
Háromféle motorral kezdődik az autó gyártása, a manuális váltóval szerelteknél széria a start/stop rendszer. Benzines oldalon az 1,6 literes, 115 LE teljesítményű szívómotor és az 1,4 literes turbó, 140 lóerővel szerepel. Az 1,7-es dízel adatai 130 LE és 300 Nm.
A gyengébb benzines ötfokozatú manuális, az 1.4 Turbo és az 1.7 CDTI hatfokozatú manuális sebességváltóval vagy hatfokozatú automatával rendelhető meg. A Mokka alapesetben elsőkerék-hajtású, de kívánságra elérhető összkerékhajtással is.
A széria menetstabilizáló magában foglalja a kipörgésgátló mellett az emelkedőn elindulást és a lejtőn leereszkedést segítő asszisztenst. Ezeken kívül a egy sor vezetőtámogató rendszert alkalmaz az Opel. Kívánságra beépített adaptív AFL+ bi-xenon fényszóró és távfény-asszisztens javítja a látást, az Opel frontkamera funkciói pedig sávasszisztenssel, ütközés-figyelmeztetéssel és a legújabb táblafelismeréssel bővültek, de tolatókamera is kérhető.
A szállítási lehetőségeket tovább bővíti a Flex-Fix kerékpártartó, amely a hátsó lökhárítóból húzható ki, és három biciklit fogad.