A Lotus Racing/Team Lotus első két évében is a legjobb újonccsapatnak számított, de harmadik évükben – immár Caterham néven – végleg el akarnak szakadni a másik két 2010-es új alakulattól és a középmezőnyben akarnak küzdeni.
A Caterham műszaki főnöke, Mike Gascoyne meg van győződve róla, hogy ez sikerülni is fog, ugyanis a 2012-es autó, a CT-01-es az eddigi legkifinomultabb modelljük, amelybe a Renault motor és a Red Bulltól származó sebességváltó mellé végre bekerül a Renault KERS-e is.
„Azt hiszem, sokkal korszerűbb lesz az autó, mint amivel az előző két szezonban elő tudtunk állni. Nagyobb előrelépés, mint a 2011-es autó volt. A 2010-es modellünk nyilván egy nagyon egyszerű autó volt, mert nem volt sok időnk, de előre mondtuk, hogy a 2011-es nagy előrelépés lesz. Nagyon izgalmasnak találom, hogy a 2012-es autó még nagyobb lépés a tervezés kifinomultsága tekintetében” – magyarázta a Sky Sportsnak a mérnök.
„Az utolsó futamon azt hiszem négytizeddel a Williams mögött kvalifikáltunk. Ezt KERS nélküli autóval értük el, az pedig nagyjából ekkora különbséget jelent. A középmezőny végén zártunk – idén ott akarunk kezdeni vagy talán még egy kicsit előrébb. Ha megnézzük, tavaly másfél másodperc lemaradással kezdtünk és a végére négytizedre zárkóztunk fel. Most már a középmezőnyben akarunk kezdeni, és onnan szeretnénk ugyanilyen mértékben fejlődni.”
A csapat 2012-re is az eddigi pilótáit, Heikki Kovalainent és Jarno Trullit nevezte, de az olasz veteránnal kapcsolatban hónapok óta az a pletyka kering, hogy még az idénykezdet előtt kiszáll és a helyére mást ültetnek. Gascoyne ezzel kapcsolatban felemásan nyilatkozott, azt állította, hogy Trulli marad, de azt nem mondta ki, hogy az olasz versenyezni is fog.
„Annyit mondhatok Jarnót illetően, hogy biztos szerződése van a csapattal erre az évre, velünk lesz idén is.”