A Német Nagydíjat 2007 óta a Nürburgring és Hockenheim évenkénti váltásban rendezi a költségek megosztásának érdekében. Tavaly azonban felmerült, hogy az előbbi pályának otthont adó és a létesítmény többségi tulajdonosaként is szereplő Rajna-Pfalz tartományt vezető szociáldemokrata-zöld koalíció így is sokallja a kiadásokat és a folyamatos veszteségeket, ezért ejtik a versenyt.

A Nürburgring kidőlése Hockenheimet is megingatná, hiszen azt a helyszínt sem veti fel a pénz, egyedül valószínűleg nem tudna helyt állni, így a Német Nagydíj sorsa válna kétségessé. Most úgy tűnik, hogy a Nürburgring azért 2013-ban újra fogadhatja a Forma-1-et.

A kormányzat állítólag pozitív tárgyalásokat folytat Bernie Ecclestone-nal a versenyrendezési díj csökkentéséről.

„Lehetséges a 2013-as futam. Szó lehet állami támogatásról is, de jóval kevesebb lehet, mint korábban. Ha pénzügyileg kedvező a szerződés, 2013-ban is lehet Forma-1-es nagydíj a Nürburgringen” – mondta a szociáldemokrata frakcióvezető, korábbi gazdasági és közlekedési miniszter Hendrik Hering a Rhein-Zeitungnak.

Míg a rotáció folytatása jó hír a Német Nagydíjat illetően, ugyanez nem olyan örömteli Belgium szempontjából.

A Francia Nagydíj 2013-as felélesztése egyre közelebb kerül a megvalósuláshoz, ez pedig azt jelenti, hogy a német helyszínekhez hasonlóan Spa-Francorchamps és a Paul Ricard is évente váltogatja majd egymást, azaz az F1 talán legjobb versenyhelyszínének tartott belga pálya 2012 után csak 2014-ben jön újra.

A Red Bull mindig szókimondó ausztrálja, Mark Webber a Twitteren „szar ötletnek” nevezte Spa kétévenkénti feltűnését, majd erre reagálva a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery azt írta, „Egyetértek, fujj. Ne nyúljanak Spához!”

F1: Maradhat a Nürburgring, Spa csak kétévenként 1
F1: Maradhat a Nürburgring, Spa csak kétévenként 7


Szintén pályás hír, hogy a késő őszi-kora téli, katasztrófával fenyegető problémák után végre jó irányba tart az idén Austinban visszatérő Amerikai Nagydíj helyszínének építése. A helyi American Statesman című lap tudósítója, Dave Doolittle igen pozitív beszámolót adott a Circuit of the Americas épüléséről.

„Az épületek kezdenek alakot ölteni” – írta, hozzátéve, hogy a lelátók vonalai is kivehetők már.

A cikk szerint 360 munkás dolgozik folyamatosan, hogy a novemberi időpontra felhúzzák a létesítményt. „A tisztviselők állítása szerint elkészülnek majd a futamra. Sok a dolguk, de a nyüzsgés azt mutatja, hogy tényleg dolgoznak a cél elérésén” – írta a tudósító.