A HRT nem sokkal a 2011-es idény vége után bejelentette, hogy 2012-13-ra leigazolta a McLaren veterán spanyol tesztpilótáját, Pedro de la Rosát. A kiscsapatnak elvileg az idei évre is szerződése van Vitantonio Liuzzival, de az olasz nem számíthat egy újabb idényre – erősítette meg az eddig is valószínűnek látszó forgatókönyvet a technikai főnök, Jacky Eecklehart a La Librének.

„Nem igazán bizonyított, pedig több lehetősége is volt. Inkább egy fiatal, nagy potenciállal rendelkező pilótát keresünk” – mondta.

A mérnök ezzel együtt jelezte, hogy a nemzetisége miatt logikus választásnak tűnő Jaime Alguersuari vagy a szintén spanyol GP2-es, Dani Clos sem tartozik a fő jelöltjeik közé, ahogy veteránt sem szeretnének.

„Nem hiszem, hogy a csapat érdekeit szolgálná egy második spanyol versenyző, és ugyanez vonatkozik a nyugdíj küszöbén álló pilótákra is.”

Eecklehart a 2012-es kilátásokkal kapcsolatban sem árult zsákbamacskát, a tulajdonosváltás utáni személycserék – a korábbi csapatfőnök Colin Kollest a spanyol Luis Perez Sala váltotta – és a Németországból Spanyolországba való költözés finoman szólva sem ad erős alapot 2012-re.

„Szeretnénk folytatni a csatánkat a Virginnel (idén már Marussia – B.G.). Nehéz lenne magasabbra célozni. Az első két évben használt Dallara kasztni egyértelműen nem volt jó., ezért a német műhelyben megépítettük a saját HRT-nket. Szeptemberben az alapoktól indultunk, később, mint a többiek, szóval kár lenne álmodozni.”

„Az új tulajdonosok úgy döntöttek, hogy elköltöztetik a csapatot, de a németországi dolgozóink 90 százaléka nem követ minket (Spanyolországba). Nem túl szerencsés dolog, mert ha az autónk nem is volt jó, a csapat már szépen dolgozott együtt. Most gyakorlatilag új csapatként kezdjük a munkát megint” – ismertette a helyzetet a műszaki főnök.