Scannelt papírkép a múltból: így nézett ki a gyár régebben
Scannelt papírkép a múltból: így nézett ki a gyár régebben
Fotó megosztása:
Idén április 12-én volt az alapkőletétel, Orbán Viktor miniszterelnökkel. A fényességes időkapszula másik oldalán Nick Reilly, az Opel akkori elnöke
Idén április 12-én volt az alapkőletétel, Orbán Viktor miniszterelnökkel. A fényességes időkapszula másik oldalán Nick Reilly, az Opel akkori elnöke
Fotó megosztása:
Először bő 62 000 köbméter földet kellett elszállítani, majd több mint 5000 tonna acél és 9000 köbméter beton épült be az új csarnokba
Először bő 62 000 köbméter földet kellett elszállítani, majd több mint 5000 tonna acél és 9000 köbméter beton épült be az új csarnokba
Fotó megosztása:
Alig fél éve kezdődött az építkezés
Alig fél éve kezdődött az építkezés
Fotó megosztása:
Ez a 2011. május hetedikei állapot
Ez a 2011. május hetedikei állapot
Fotó megosztása:
Átlagosan naponta mintegy 150 ember dolgozott az építkezésen, több mint 90 százalékuk magyar
Átlagosan naponta mintegy 150 ember dolgozott az építkezésen, több mint 90 százalékuk magyar
Fotó megosztása:
Csapágylétrának fordítható a motort merevebbé tevő bedplate
Csapágylétrának fordítható a motort merevebbé tevő bedplate
Fotó megosztása:
Ez egy BMW-motor, szintén bedplate-konstrukcióban, ami az új Opel turbómotorokban is megtalálható lesz
Ez egy BMW-motor, szintén bedplate-konstrukcióban, ami az új Opel turbómotorokban is megtalálható lesz
Fotó megosztása:
Építési terület
Építési terület
Fotó megosztása:
Közel húsz év alatt több mint 6,5 millió motor, ötmillió hengerfej és 85 000 F Astra készült Szentgotthárdon
Közel húsz év alatt több mint 6,5 millió motor, ötmillió hengerfej és 85 000 F Astra készült Szentgotthárdon
Fotó megosztása:
Megfogadták az arra járók, tíz éve nem történt üzemi baleset a gyárban
Megfogadták az arra járók, tíz éve nem történt üzemi baleset a gyárban
Fotó megosztása:
A topmenedzsment is magyar, nincs német vagy amerikai helytartó Szentgotthárdon
A topmenedzsment is magyar, nincs német vagy amerikai helytartó Szentgotthárdon
Fotó megosztása:
Rugalmas lesz az új motorgyár
Rugalmas lesz az új motorgyár
Fotó megosztása:
Ünnepség közben is halkan kevert a mixer, talicskázták be a betont
Ünnepség közben is halkan kevert a mixer, talicskázták be a betont
Fotó megosztása:
Szombathelyről érkeztek a zászlódobó iskolások
Szombathelyről érkeztek a zászlódobó iskolások
Fotó megosztása:
A bokréta átemelése után megigazították a zászlót is
A bokréta átemelése után megigazították a zászlót is
Fotó megosztása:
Igaz barátja, Opel Astra. Szentgotthárdon utoljára 1999-ben készült új autó, 4404 darab B Vectrát szereltek össze Kínának. Magyarország kedvezőbb besorolása miatt a tőlünk importált autókra alacsonyabb volt a vám, mint a Nyugat-Európában gyártottakra
Igaz barátja, Opel Astra. Szentgotthárdon utoljára 1999-ben készült új autó, 4404 darab B Vectrát szereltek össze Kínának. Magyarország kedvezőbb besorolása miatt a tőlünk importált autókra alacsonyabb volt a vám, mint a Nyugat-Európában gyártottakra
Fotó megosztása:
250 és 600 ezer Ft között ma is megfontolandó vétel egy Astra
250 és 600 ezer Ft között ma is megfontolandó vétel egy Astra
Fotó megosztása:
Nem sokat gurult
Nem sokat gurult
Fotó megosztása:
Talán gyakorlásra szolgáló, előszériás autó volt az 1,6-os F Astra. Erre utal az elektromos ablakemelő és a kurblis ablak kombinálása
Talán gyakorlásra szolgáló, előszériás autó volt az 1,6-os F Astra. Erre utal az elektromos ablakemelő és a kurblis ablak kombinálása
Fotó megosztása:
A RÁBA egykori csarnokából nőtt ki az őrségi üzem, amely a GM legnagyobb európai motorgyára lesz
A RÁBA egykori csarnokából nőtt ki az őrségi üzem, amely a GM legnagyobb európai motorgyára lesz
Fotó megosztása:
Igen flexibilis termelésre lesz képes az új motorgyár, amit a sűrűbb modellváltások, gyorsabb fejlesztések kényszerítenek ki. A rugalmas gyártósorral akár nullára leszorítható a költséges termeléskiesést okozó átszerszámozási idő, amit egy új termék integrációja igényelt
Igen flexibilis termelésre lesz képes az új motorgyár, amit a sűrűbb modellváltások, gyorsabb fejlesztések kényszerítenek ki. A rugalmas gyártósorral akár nullára leszorítható a költséges termeléskiesést okozó átszerszámozási idő, amit egy új termék integrációja igényelt
Fotó megosztása:
Európai, egyesült államokbeli, dél-amerikai, kínai, thaiföldi és dél-koreai GM-üzemekbe jutnak el az Őrségben gyártott motorok
Európai, egyesült államokbeli, dél-amerikai, kínai, thaiföldi és dél-koreai GM-üzemekbe jutnak el az Őrségben gyártott motorok
Fotó megosztása:
Olcsó és a kamionoknál kevésbé környezetszennyező a vasúti szállítás, ami nem is változik
Olcsó és a kamionoknál kevésbé környezetszennyező a vasúti szállítás, ami nem is változik
Fotó megosztása:
60 ezer négyzetméteres a gyártócsarnok. A fele már készen állt, a másik fele újonnan épül tavasz óta
60 ezer négyzetméteres a gyártócsarnok. A fele már készen állt, a másik fele újonnan épül tavasz óta
Fotó megosztása:
Összesen 2500 munkahelyet teremthet a beruházás, ebből 800-at közvetlenül a gyárban
Összesen 2500 munkahelyet teremthet a beruházás, ebből 800-at közvetlenül a gyárban
Fotó megosztása:
Amikor még nem volt konvertibilis a forint, a gyár indulásában segítő német kollégák kedvéért költözött ide a bankfiók, pénzváltónak
Amikor még nem volt konvertibilis a forint, a gyár indulásában segítő német kollégák kedvéért költözött ide a bankfiók, pénzváltónak
Fotó megosztása:
Balra Solt Tamás, a gyár igazgatója, középen Volker Hoff, az Opel alelnöke és Szatméry Kristóf, belgazdasági államtitkár
Balra Solt Tamás, a gyár igazgatója, középen Volker Hoff, az Opel alelnöke és Szatméry Kristóf, belgazdasági államtitkár
Fotó megosztása:
Régi hagyomány a bokrétaünnep. Az épület tetejére emelendő fára szokás a szalagokat felkötni
Régi hagyomány a bokrétaünnep. Az épület tetejére emelendő fára szokás a szalagokat felkötni
Fotó megosztása:
Érdekes, hogy épp a legkisebb motort fejleszti a GM Amerikában. Azt hittem, ők csak a szívdöglesztő V8-hoz értenek
Érdekes, hogy épp a legkisebb motort fejleszti a GM Amerikában. Azt hittem, ők csak a szívdöglesztő V8-hoz értenek
Fotó megosztása: