A Force India még 2008-ban és 2009-ben dolgoztatott az olasz Aerolab szélcsatornájában a VJM02-es és VJM03-as modellek fejlesztésénél, majd ugyanott később a Team Lotus (ma Caterham) is hasonló munkákra adott megbízást.

A Force India még 2010-ben gyanúsította meg az Aerolabet és az akkor még Lotus Racing néven szereplő csapatot azzal, hogy a szélcsatorna üzemeltetője a rivális F1-es csapat rendelkezésére bocsájtotta a silverstone-iak szellemi tulajdonát, műszaki adatait, azaz ipari kémkedést végeztek.

A Force India a gyanú miatt felmondta a szerződését az Aerolabbel, amely az egyoldalú szerződésbontás miatt beperelte a csapatot Olaszországban, míg a silverstone-i alakulat Olaszországban és Nagy-Britanniában is feljelentette a szélcsatorna-üzemeltetetőt, a Lotust és annak technikai főnökét, Mike Gascoyne-t.

A brit legfelsőbb bíróságon hétfőre tűzték ki az ügy tárgyalását, akár ítélet is születhet, de ez kevéssé valószínű.