Mint a cikk írja, a főváros kész befizetni az összeget, ha a kormány jogszabály-módosítással lehetővé teszi a bevételeinek növelését. Tarlós felvázol számos lehetőséget erre: a kerületek-főváros forrásmegosztás arányainak módosítását úgy, hogy az átcsoportosítást csak tömegközlekedésre lehessen költeni, az agglomerációs települések bevonását, a parkolási bevételek átcsoportosítását a fővároshoz, az iparűzési adó emelésének lehetőségét, vagy éppen a tömegközlekedés 27 százalékos áfájának 5 százalékosra csökkentését.
A főváros javaslatai közé bekerült az úthasználati díj bevezetése is, amelyet az anyag eleve úgy tálal, mint a legkevésbé reális lehetőséget. A gazdasági tárca azonban a kormány elé kerülő véleményezésében épp ezt tartja támogathatónak, a többi lehetőséget nem.
Az úthasználati díjat a főváros területén minden közutat használó gépkocsi után fizetni kellene, ára havi 10 ezer forint lehet, meglétét pedig a rendőrség ellenőrizné – áll abban az anyagban, amit a kormány szerdai ülésén tárgyal.
A dokumentumban lévő számítások szerint a bevezetést követően a 600 ezer fizetésre kötelezett – 50 százalékos fizetési hajlandóságot és 10 százalékos autóletételt feltételezve – egy év alatt 32 milliárd forintot fizetne be a kasszába.
A korábbi tervek szerint a hagyományos értelemben vett dugódíj 2013-ban jelenne meg Budapesten. Az autósoknak a Hungária körúton belüli területre való behajtásért kellene fizetniük
Forrás: index.hu
Az Origo.hu információi szerint Tarlós István személy szerint nem ért egyet a sarccal; állítólag nem ő, hanem egy kerületi polgármester javaslatának örült meg ennyire az NGM. Az ügyben hamarosan a főpolgármester is részletesen is kifejti álláspontját a sajtónak.