Folytassuk hát a beszámolót a második futammal! Nem kisebb gyártók jutnak itt szóhoz, mint a Norev vagy az Autoart, de ne feledkezünk meg a kisszériás műgyanta modelljeiről híres OttO-ról sem.

Gyönyörű Aston Martin Rapide az Autoart-tól
Gyönyörű Aston Martin Rapide az Autoart-tól

Gyönyörű Aston Martin Rapide az Autoart-tól

Gyönyörű Aston Martin Rapide az Autoart-tól


Autoart

Nem kellett csalódnom a kedvenc modellgyártómban sem, hiszen számos új, gyönyörű, részletes modellel töltötték meg üvegkalitkáikat és ezekről gyári fotósorozatot is nyilvánosságra hoztak. Sokszínű a mezőny, van itt 1955-ös VW Bogár, Lamborghini Aventador, Aston Martin Rapide, Honda S800, 1968-as Corvette, Alfa Romeo 155 DTM és Mustang-ok számtalan változatban, valamint a várva várt széria DeLorean DMC-12 is.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

OttO Mobile

Sok üvegpolcon sok szép műgyantamodellt lehetett megcsodálni, de nem minden újdonság jutott el időre a kiállításra, például a BMW E30-as Rally-t és az Audi S8-ast sem láthattuk, ellenben prototípusként szerepelt a BMW E30 jelű M3-mas kabriója. Modellautó berkekben globális hiánypótlóként megjelenik végre a BMW M5 (E39) és formavilágában a korát bőven megelőző Renault Avantime. A kiállított darabok minősége parádés ebben a szegmensben, és érkezésüknek nagyon örülök.

Széles a választék

Széles a választék

Universal Hobbies

Valamilyen okból egy időre leálltak az 1:18-as autók gyártásával, pedig a klasszikus Land Rover Defender többféle változata igazán remekre sikeredett. Az utóbbi időben inkább mezőgazdasági gépeket csináltak szuper kivitelben, amelyeket láthattunk is a standon.

UH R5-ösök különböző változatban

UH R5-ösök különböző változatban

A mostani seregszemlén a korábban már gyártott Renault 5-ösök különböző változatait is felvonultatták a márka híveinek nagy örömére. Bízzunk benne, hogy náluk is újra megkezdődött az autógyártás!
... főleg, hogy több változatban érkezik...

… főleg, hogy több változatban érkezik…

… főleg, hogy több változatban érkezik…


Norev

A vásár egyik legszimpatikusabb kiállítói voltak a franciák. A Norev-nél mindig viszonylag sok az újdonság, ez idén sem lesz másképpen. A kiállításra az összes, előre bejelentett, friss modellel és három kettes Golffal érkeztek. 1:18-asok közül számos újdonság parkolt a nagy vitrinekben, például a Citroën DS kombi munkadarabja, a DS3 WRC-k, valamint a Clio 16S és a Rallye változat.

Itt még nincs vége a sornak! Lesz még vadiúj Mercedes-Benz SL, CLS és B-osztály fehérben, narancs BMW M1-es, Audi A5 Cabrio és 2009-es Dakar Volkswagen Race Touareg. Természetesen a népszerű 1:43-as méretarányt sem hagyták figyelmen kívül. Alig jelentek meg az első fotók az igazi Peugeot 208-asról, itt már kész modellként mutatkozott be az 508-as nagytestvér különböző változataival, és a Citroën DS5-össel együtt.

BBR

Részletesen kidolgozott az alváza a környezetvédő Ferrari-nak

Részletesen kidolgozott az alváza a környezetvédő Ferrari-nak

Modellgyűjtő körökben mindig is patinás név volt a BBR. Viszonylag kis példányszámban limitált és sorszámozott modelljeit elsősorban az olasz klasszikusok alkotják. Legnépszerűbb újdonságuk a Ferrari FF, a Pagani Huayra és az Alfa Romeo 4C 1:18-as változata volt. Míg a Ferrariból legalább négyféle színváltozatot láthattunk, addig Pagani csillogó vörösben, az Alfa pedig matt piros verzióban díszelgett.

Boxutca

Minichamps falanszter

Minichamps falanszter

Minichamps falanszter


Kiállítás lévén érdemes pár szót ejteni a standokról is. Láthattunk hightech megjelenést, ötletes és extrém formavilágú, valamint egyszerű, üvegvitrines kiállítóhelyeket is.

A Kyosho forgó és statikus vitrinjeit a cég piros színe uralta, a Minichamps fényvetőkkel megvilágított, csillogó, fém hullámlemez burkolata egyértelműen a csúcstechnikára utalt.  Egyszerű, fehér elemekből épített bemutatótermet a TSM Model, az Autoart-nál a diszkréten elválasztott tárgyalóhelyekre helyezték inkább a hangsúlyt. Komoly méretű, esztétikus és elegáns volt a Welly, a Maisto és a Bburago bemutatóhelye. Míg a Maisto standján egy igazi Ducati Diavel és annak különböző méretarányban elkészített replikái csalogatták a látogatót, addig a Bburago igyekezett a gyönyörű, fehér Lamborghini Aventador segítségével vonzani a kíváncsi tekinteteket.

Bár a Norev ötletesen elválasztotta gyermek és felnőtt részlegre terebélyes méretű standját, a bejutás kissé nehézkes volt a szűkre szabott bejáraton. Ami a „nagyoknál” mindenhol látszott, az az üzlet előtérbe helyezése. A kisebb és új kiállítóknál a minden érdeklődővel szemben tanúsított kedvesség volt a fő irányelv. Lehet, hogy valamikor a nagyok is így kezdték?

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.