Akármilyen pici, mégiscsak autó: az iparág szabályai szerint a Smart is időről időre át kell hogy essen a ráncfelvarráson, hogy kívánatos maradjon a vevők számára. Még akkor is, ha kétüléses városi törpeautóként gyakorlatilag a mai napig nincs is konkurense, nem kell versenyeznie a fiatalabbakkal.

Megváltoztak a beltér színei, új a bőr-szövet üléskárpit
Öntudatosabb márkaidentitás

Öntudatosabb márkaidentitás

Öntudatosabb márkaidentitás


Az autóipar nemecsek ernője, a gyár által fantáziadúsan csak smart fortwo-nak (magyarul okos kétszemélyesnek, és igen, így, kisbetűvel) elkeresztelt kocsika markáns hűtőmaszkkal, agresszív lökhárítókkal, felárért LED-es nappali fénnyel és sokkal szembetűnőbb márkalogóval köszönti majd a húsvétot a márkakereskedésekben. Természetesen nem maradhatott ki a sajtóközleményből az ilyenkor szokásos marketinghablaty sem:

A feltűnő mód, ahogy az új fortwo megjeleníti a smart logót, a márka új öntudatosságának megnyilvánulása”, mondja Dr Annette Winkler, a Smart vezetője. „A smart fortwo régóta ikonná vált, mely a városi forgalom jelképe világszerte.

Az öntudatos ikon feltűnő krómlogója valóban jobban látszik, mint a korábbi embléma. Három új alufelni is érkezett a fortwo alá: kilencküllős, háromküllős, vagy tripla ikerküllős kerekek közül választhatnak a megrendelők. Az autós szakma hagyományai szerint a modellfrissítéskor kötelező új színt egy matt antracit árnyalat jelenti csupán, de az exkluzív BRABUS-modellek vásárlói egy új fehérben is kérhetik a kocsit. A kabrióváltozat ponyvájának három alapszíne mellé a BRABUS-nál hat további textilszín társult.

Megváltoztak a beltér színei, új a bőr-szövet üléskárpit

Megváltoztak a beltér színei, új a bőr-szövet üléskárpit


Bár a fészlift főként a külcsínt érintette, a kabinban is vannak változások. A pulse és passion felszereltség belterének színvilága felfrissült, az ülések a legdrágább változatban új félbőr-huzatot kaptak.

A fortwo hat motorváltozatban rendelhető; a károsanyag-kibocsátástól mentes elektromos verziótól a 102 lóerős BRABUS-ig. Előbbi 120 km/h feletti végsebességre képes, utóbbi viszont a kis méretekhez képest tekintélyes 155 km/h sebességet is elérheti.

1998, az első smart piacra dobása óta 1,3 millió városi törpét adott el világszerte a Daimler-Benz, a car2go közösségi autós rendszerben 2000 autócska 60 ezer embert szolgál ki a világ hét nagyvárosában.