A Svéd-rali vasárnapi programja:

SS19 Lesjöfors 1  15,00km
SS20 Rämmen 1  22,76km
SS21 Hagfors 1  4,66km
Szerviz H Hagfors
SS22 Lesjöfors 2  15,00km
SS23 Rämmen 2  22,76km
SS24 Hagfors 2  4,66km (power stage)

Jari-Matti Latvala nyerte a 2012-es rali-világbajnokság második futamát, a Svéd-ralit. Ezzel sorozatban immár hatodik éve a Fordé a győzelem a skandináv versenyen, amelyen idén egy versenynapot norvég pályáknak szenteltek.

Latvala úgy vághatott neki a vasárnapi hat szakasznak, hogy 23 másodperc előnye volt a citroënes Mikko Hirvonennel szemben. Ám a finn versenyző nem spórolt, hanem megnyerte a reggeli két hosszabb szakaszt, így a szervizre már 35 másodperces fórral érkezett. A verseny alatt őt folyamatosan nyomás alatt tartó Hirvonennek ezúttal csak visszafogott válasza volt, főként azért, mert mára változtatott az autó beállításán, hogy ne használja el annyira az abroncsokat, az új beállításokkal viszont odalett az önbizalma. 


Ám a délutáni első gyorsaságin hirtelen nyolc másodpercre olvadt Latvala előnye, mert eltalált egy sziklát és defektet kapott. Nem omlott össze, a következő szakaszon ismét a leggyorsabb idővel jelezte, nem adja a győzelmet másnak. Az utolsó, külön pontokért zajló, power stage-en, ismét Latvala volt a gyorsabb, ami azt jelentette, hogy megszerezte idei első, pályafutása hatodik győzelmét. A győzelemért járó 25 pont mellé plusz egyet kapott a power stage harmadik helyéért.

„Hihetetlen! Négy éve megnyertem ezt a versenyt és most megvan újra” – mondta Latvala. „Amikor először megnyertem ezt a versenyt, én lettem a legfiatalabb futamgyőztes a rali-világbajnokság történetében, megdöntve a példaképem, Henri Toivonen rekordját. Fantasztikus újra nyerni.”

„Monte-Carlo után (az élről esett ki Latvala) a nyomás alatt voltunk, ami csak nőtt, ahogy közeledett ez a verseny. De most ez csökken a következő futamok előtt.”

Ford-siker a Svéd-ralin 1
Ford-siker a Svéd-ralin 59 Latvala mögött az elmúlt két év győztese, Mikko Hirvonen végzett a második helyen. A két finn között nem a tempó döntött a fiatalabb javára, sokkal inkább az, hogy ügyesebben óvta a szögeket az abroncsaiban a vékony hóréteggel borított pályákon, így azok tovább biztosítottak jó tapadást.

„Nem olyan rossz ez. Úgy gondolom, nagyon sokat tanultunk ezen a hétvégén” – nyilatkozta Hirvonen. „Persze nagyon szerettem volna megnyerni ezt a versenyt a csapatnak, de Jari-Matti nagyon erős volt a hétvégén. Fantasztikus csatát vívtunk, amit nagyon élveztem, most másodikak lettünk.”

Míg Latvalának sikerült megőriznie helyét, Petter Solbergnek a dobogóba került az ugyanott begyűjtött defekt. Mads Ostberg, aki ma fantasztikusan száguldva két szakaszt megnyert, hármon pedig a második leggyorsabb volt, megelőzte a norvégot és tavalyi második helye után ismét dobogóra állhatott annak ellenére, hogy privát versenyző.

„A mostani harmadik helyezés pont olyan, mint tavaly a második, nagyon jó eredmény” – értékelt Ostberg. „Idén nem tudtunk Jari-Mattival és Mikkóval csatázni. Most már csak egy hely maradt ki a dobogóról, jövőre majd megpróbáljuk azt megszerezni.”
Ford-siker a Svéd-ralin 60 Sebastien Loeb vasárnap sem csillogtatott meg túl sokat különleges tudásából, így hatodik helyen zárt Jevgenyij Novikov mögött. A nyolcszoros világbajnok még pénteken bukta el a jó helyezés reményét, amikor az egyik kanyarban kicsúszott és két percet töltött a hó fogságában. A power stage megnyeréséért kapott három bónuszpont azonban csökkenti a veszteségeit – a címvédő továbbra is őrzi első helyét a bajnokságban.

A további pontszerző helyeken a norvég Henning Solberg, a svéd Patrik Sandell, a cseh Martin Prokop és a norvég Eyvind Brynildsen végeztek. A Svéd-rali most sem hazudtolta meg magát: a top10-ben hét skandináv pilóta végzett.

A leggyorsabb S2000-es pilóta Sebastien Ogier volt, aki idén csak pályaismeretet gyűjt a Volkswagen Motorsport Škoda Fabiájával, hogy jövőre gőzerővel támadhasson Polo R WRC-vel.  Ő nem indul az ilyen autókra kiírt SWRC bajnokságban, azok között P-G. Andresson nyert a Protonnal.
Ford-siker a Svéd-ralin 61

A 2012-es Svéd-rali végeredménye (24/24 szakasz):

1. Jari-Matti Latvala, Ford WRT Fiesta RS WRC                 3ó 18p 28,3 mp M
2. Mikko Hirvonen, Citroën Total WRT DS3 WRC                +16,6 mp M
3. Mads Ostberg, Adapta WRT Fiesta RS WRC                  +38,8 mp
4. Petter Solberg, Ford WRT Fiesta RS WRC                     +1p 14,3 mp M
5. Jevgenyij Novikov, M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC     +2p 41,4 mp M
6. Sebastien Loeb, Citroën Total WRT DS3 WRC                +2p 55,1 mp M
7. Henning Solberg, Go Fast Energy WRT Fiesta RS WRC     +3p 49,5 mp
8. Patrik Sandell, Prodrive MINI John Cooper Works WRC     +5p 08,9 mp
9. Martin Prokop, Czech Ford National Team Fiesta RS WRC +5p 30,0 mp
10. Eyvind Brynildsen, Ford Fiesta RS WRC                        +6p 27,2 mp

11. Sebastien Ogier VW Motorsport Skoda Fabia S2000        +7p 35,0 mp
12. P-G Andersson Proton Motorsport Satria Neo S2000        +9p 48,5 mp S

Power Stage / SS24 (Top 3):

1. Sebastien Loeb 3 pont
2. Petter Solberg  2 pont
3. Jari-Matti Latvala 1 pont

A világbajnokság állása (élmezőny):

1. Sebastien Loeb     39 pont
2. Mikko Hirvonen      32 pont
3. Petter Solberg       29 pont
4. Jari-Matti Latvala  26 pont
5. Jevgenyij Novikov  21 pont
6. Dani Sordo           18 pont
7. Mads ostberg       15 pont

&

A télből a nyárba érkezik a rali-világbajnokság legközelebb, mivel a következő verseny a március 8-11. között rendezendő Mexikó-rali lesz.