Räikkönen: A DRS-sel nincs előzés 1
A Lotus F1 Team tegnap késő déliután az interneten keresztül leplezte le idei autóját, az E20-ast. A járgányt Romain Grosjean és a két év ihagyás után visszatérő egykori McLaren- és Ferrari-pilóta, Kimi Räikkönen vezeti majd.

A 2007-es bajnokot az idény kezdete előtt a visszatérésről, hozzáállásáról, a mai F1-ről alkotott véleményéről kérdezték.

Kérdés: Mit gondolsz, hogyan változott meg az F1, mióta nem versenyeztél?
Kimi Räikkönen: 2010-ben nem igazán követtem a Forma-1-et, de tavaly már több versenyt láttam. Nem tűnik annyira különbözőnek, de már más helyeken is vannak előzések, ahol egyszerűen a szárny nyitásával el lehet menni a másik mellett, anélkül, hogy esélye lenne védekezni. Ez tényleg előzés így? Szerintem nem mindig számít annak. De a show-nak tényleg jót tesz. A gumik is mások, nagy a sebességkülönbség a friss és a használt abroncsok között. A régi Forma-1-ben sokkal gyorsabbnak kellett lenni a másiknál, hogy lehetséges legyen az előzés, de most a DRS-sel és a gumik miatt ez más.

K.: Akarsz valamit bizonyítani a visszatéréssel?
K.R.: Úgy gondolom, az emberek elvárnak tőlem valamit, de amíg én magam tudom, hogy 100 százalékot nyújtok és elégedett vagyok a versenyzésemmel, akkor elégedett vagyok. Ha pedig áll az előző kettő, de ez nem elég, hát akkor nem elég.

K.: Mi a helyzet a motivációval?
K.R.: Mindig a motivációmról beszélnek, olyanok írnak róla, akik nem ismernek és fogalmuk sem lehet róla, mennyire vagyok motivált. Ha nem lennék motivált, abbahagynám a versenyzést. Én úgy érzem, talán életem pár legjobb versenyét futottam az utolsó F1-es évemben, elégedett voltam a teljesítményemmel. Sosem volt gond a motivációmmal.

K.: Mit gondolsz a KERS-ről és a DRS-ről? Ezeket még nem próbáltad, amikor az R30-assal teszteltél.
K.R.: KERS-szel vezettem már, a DRS pedig csak egy másik gomb. Miután már használom párszor, automatikussá válik majd.

K.: Mennyire ismered a csapattársadat, Romain Grosjeant?
K.R.: Szerintem jóban leszünk. Találkoztam vele karácsony előtt, és 2009-ben már versenyeztem is ellene. Rendes, normális srácnak tűnik, nem hiszem, hogy gond lesz.

K.: Két év ralizás után erőnlétileg hogy állsz az F1-es kihívás elé?
K.R.: Hát, a G-erők mások, de az aszfaltos versenyeken a raliban is elég szépek. A kormányzás talán nehezebb is a raliban. Másképp ül az ember, más izmok dolgoznak. A ralizás összességében nem olyan megerőltető, mint a rövid távú F1, de fejben elég nehéz, egész héten napi 12 órát vezetéssel tölt az ember. Ilyen értelemben sokkal kimerítőbb, mint a Forma-1, várom, hogy végre többet aludhassak!

K.: A Lotus azért küzd, hogy visszakapaszkodjon az élmezőnybe – hogyan segíthetsz ebben?
K.R.: Az utolsó ferraris évemben sem voltunk mindig az élen, de jó versenyző vagyok, úgyhogy mindig oda törekszem. A Lotus tavaly jól kezdte az idényt, reméljük, hogy az új autó is erős lesz!