Míg nyolc régi csapat és a középmezőnybe törekvő Caterham már a múlt heti jerezi tesztre elvitte az új autóját, a Mercedes úgy döntött, hogy inkább még két hetet tölt a gyári fejlesztéssel és csak a jövő heti barcelonai teszten veti be a W03-ast.

A fenteik ellenére már kipróbálták az új járgányt – minden csapatnak engedélyezett 100 km a Pirelli promóciós abroncsival -, az új járgányt egy szemfüles illető a silverstone-i pályán kapta le. A videón ugyan elég aprócska az autó, de alaposabb megfigyeléssel észrevehető a lépcsős orr az ezüst nyílon.

A pletykák rég arról szólnak, hogy Brackleyben egy a 2010-ben alkalmazott F-csatornához hasonló megoldást fejlesztettek az első szárnyhoz és hogy a későbbi bemutatóval ennek leleplezését kívánják elodázni, amíg lehet. A Red Bull főtervezője, Adrian Newey is így gondolja.

„Azt hiszem, valamit rejtegetni szeretnének a riválisok elől. Valami olyasmi lehet, amit gyorsan le lehet másolni, különben nem igyekeznének ennyire titkolni” – mondta a német Sport Bildnek a sztármérnök.

A Mercedes tegnap már kiadott két ízelítő fotót a 2012-es autójáról, de a képeken minden fontos részlet – többek között az autó eleje is – rejtve maradt. A Red Bull motorsport-programjának ura, Helmut Marko is egyetért Neweyval és a spekulációkkal: „Úgy tűnik, van valami különlegesség az autó elején.”

Míg a Red Bull fejesei a Mercedesszel vannak elfoglalva, a kétszeres bajnok címvédő Sebastian Vettel a jerezi teszt tapasztalatai alapján a Lotusszal is kezd számolni: „Ha az autó olyan jó, mint Jerezben látszott, akkor Räikkönen komoly ellenfél lesz” – idézte az Auto Motor und Sport.