A szuper-sportkocsikat gyártó Lamborghini követi a Porsche példáját és maga is előáll egy szabadidő-autóval – értesült a Reuters hírügynökség a projektben jártas forrásoktól.
A Volkswagen tulajdonában lévő olasz sportautógyártó az új modell koncepcióját az áprilisi pekingi autószalonon tervezi bemutatni. A Lamborghini SUV az értesülések szerint 2016-ban kerül piacra.
A szintén a Volkswagen tulajdonában lévő brit Bentley tavaly jelentette be tervét egy négykerék-hajtású luxus szabadidő-autó bemutatására. A Volkswagen néhány hónapon belül hozza meg a döntést a Lamborghini és a Bentley szabadidő-autók fejlesztésének megindításáról.
„A Porsche az autóipar legnagyobb meglepetésére már bebizonyította, hogy az elképzelés működik” – mutatott rá Christoph Stürmer, az IHS Automotive kutatási igazgatója.
A piackutató vállalat előrejelzése szerint a luxus szabadidő-autók forgalma 2015-ig Nyugat-Európában 20 százalékkal, az Egyesült Államokban 30 százalékkal, Kínában pedig 50 százalékkal emelkedik majd. A Porsche egyik legsikeresebb modellje a 100 ezer euró feletti árú Cayenne terepjáró, amelyből tavaly 59 ezret értékesített.
Nem ez lenne a Lamborghini első terepjárműve, 1985-ben mutatkozott be a Lamborghini LM 002, amely az arab világ legtehetősebb tagjainak sivatagi játékszereként lett népszerű. Az utastér 2+2 üléses kialakítású volt, mindegyik ablaknál – ahogy akkoriban mondták – kagylóülések voltak.
Az 1986 és 1993 között gyártott brutális kinézetű szörnyeteg motorterében a Countach hat karburátoros, 12 hengeres motorja dolgozott. Hiába volt 2700 kilogrammos az autó, a 444 lóerő hatására 210 km/órás sebességet ért el. Összesen 301 darab készült belőle.
Az új 4×4-es modellből évi 1500 darab is elkelhet, a szintén fejlesztés alatt álló Maserati Kubang, a már említett Porsche Cayenne és a Bentley ellenfele lehet. Egyes feltevések szerint a Gallardóból ismert 5,2 literes V10-es motorral készülne, egyes piacok számára villanymotorral kiegészítve, hibridként.
Jelenleg a Lamborghini két sportkocsit kínál, az Aventadort és a Gallardót, utóbbi hamarosan utódot kap. Ezeken túlmenően időről-időre hallani róla, hogy a márka a 2008-ban bemutatott Estoque tanulmány nyomán egy négyajtós szedánon is dolgozik. Más pletykák szerint azonban akkor csak a formajegyeket tesztelték a tervezők a nagyközönségen.