Kedden indul az első teszt Jerezben, ahol a csapatok új autóik mellett a Pirelli 2012-es abroncsait is kipróbálhatják. A négynapos gyakorláson autónként 25 szett gumit fogyaszthatnak el a csapatok az új lágy, közepes és kemény keverékből, illetve szükség esetén a vizes keverékeket is kipróbálhatják.
A jelenlegi szabályok szerint minden autó száz szett abroncsot fogyaszthat el évente tesztelési célból, a keverékek közül előre kell választani. Jerezre senki nem kért a Pirelli szuperlágy gumijaiból, az egyetlen keverékből, amely nem változott 2011-hez képest.
A 2012-es szériák kísérleti keverékeit már bevetette a Pirelli néhány 2011-es szabadedzésen, illetve az abu-dzabi újoncteszten. Az új, szögletesebb profilokkal együtt most először tesztelhetik a pilóták az új abroncsokat, amelyek nagyobb futófelületet és hosszabb csúcsteljesítményt ígérnek, miközben megőrzik körülbelül száz kilométeres élettartamukat.
A gumikat a befújt diffúzorok betiltására válaszul úgy tervezték, hogy hátul nagyobb tapadást biztosítsanak. Az új abroncsok jobban felismerhető jelölésekkel vannak ellátva.
Abban a valószínűtlen esetben, ha Jerezben esne az eső, a csapatok számára lehetőség nyílna az új Cinturato keverék kipróbálására, amely az intermediate és esőgumik közötti átmenetnek tekinthető. Nevét a Pirelli első, 1950-es években használt abroncsairól kapta.
Mivel a 2012-es fejlesztések minden csapatnál más fázisban tartanak, illetve néhány új pilóta is bemutatkozik, a jerezi teszt célja nem a csúcsteljesítmény megtalálása, hanem a gumik általános karakterisztikájának megértése és az autókhoz való igazítása lesz.