Ez két különböző autó, csak ugyanazon a néven árulják őket – villant belém a felismerés, amikor az ötajtós Civic után kipróbáltam a klasszikus limuzint.

Ötajtós Európának

Előbbi egyértelműen Nyugat-Európának szól. Belső terében puha műanyagokat találunk, van hozzá dízelmotor (decembertől saját fejlesztésű 1,6-os is, addig az átdolgozott 2,2 literes i-CTDi) és 390 ezer forintos felárért rendelhető hozzá a baleset elkerülésében vagy az ütközési sebesség csökkentésében segítő CMBS vészfékasszisztens.

A négyajtós viszont ritkaság lesz Európában. A régióból egyedül Lengyelországban és hazánkban kapható, érkezni is nagyon csendben érkezett.

Amerika Civicje

Formáját megcsillantotta a tavaly januári Detroit Motorshow-n bemutatott tanulmányautó, amely a nagy vízen túl igencsak kapós. 2005 végétől 1,5 milliót sikerült eladni a most kifutó generációból, amely évente átlagosan 90 ezer fiatal, 35 év alatti vásárlót nyert meg a Hondának.

Fehér fényezéssel a lépcsőshátút nem tippelnénk vadonatúj autónak, formaterve lehetne egy 2007-es modellé is.

Klasszikus japán autó, élénk benzinmotorral, kiváló váltóval és igénytelen utastéri anyagokkal
Nem görcsöltek szebb kárpitok és puha műanyagok összevadászásával

Nem görcsöltek szebb kárpitok és puha műanyagok összevadászásával

Nem görcsöltek szebb kárpitok és puha műanyagok összevadászásával


Belül a kemény műanyagok, az üléseket és a tető borító satnya kárpit és a kevéssé progresszív formák avíttnak mutatják, de elég beindítani a motort, felkapcsolni negyedikig és menni vele 10 kilométert hogy kiderüljön, mi teszi az autót.

Kisebb csomagtér, más hardver

Mert nem a puha műanyag, sokkal inkább a motor, a váltó és a futómű teszi, ami mind-mind eltér az ötajtós hardverétől.

A 125 lóerős ezerhatos a ferdehátúhoz nem is rendelhető, az 1,8-as benzines motor közös, de szelepvezérlésük nem azonos.

Decemberben megjelenik az 1,6-os dízelmotor, jelenleg a 2,2-es iCTDi-ből és az 1,4-es illetve az 1,8-as benzinesből áll a választék

Decemberben megjelenik az 1,6-os dízelmotor, jelenleg a 2,2-es iCTDi-ből és az 1,4-es illetve az 1,8-as benzinesből áll a választék

Jól mutat a ferdehátú műszerfala. Kicsit versenyautós lett

Jól mutat a ferdehátú műszerfala. Kicsit versenyautós lett

Jól mutat a ferdehátú műszerfala. Kicsit versenyautós lett


Az ötajtós hátsó futóműve csatolt hosszlengőkaros, tehát egy olcsó és helytakarékos konstrukció, míg a négyajtósé független, amely drágább megoldás, jobb úttartást biztosít és több helyet foglal.

Így fordulhat elő, hogy a 440 literes csomagtér kisebb limuzinban, mint a 15 centivel rövidebb ötajtósban. Utóbbi 477 literrel a kategória legnagyobb csomagterét nyújtja.

Ennyi eltérés után aligha meglepő, hogy a ferdehátú Nagy-Britanniában, a szedán pedig Törökországban készül.

Nincs alapmodell

Egészségesen mély üléshelyzet fogad a limuzin kormánya mögött, a váltó pontossága, erőszükséglete, kapcsolási útja is hibátlan. De az 1,6-os benzines is igazi gyöngyszem, ilyen motorok tették naggyá a Hondát.

Klasszikus japán autó, élénk benzinmotorral, kiváló váltóval és igénytelen utastéri anyagokkal

Klasszikus japán autó, élénk benzinmotorral, kiváló váltóval és igénytelen utastéri anyagokkal

440 a szedán, 477 literes az ötajtós csomagtere

440 a szedán, 477 literes az ötajtós csomagtere

440 a szedán, 477 literes az ötajtós csomagtere


Elvileg 125 lóerős, de az, ahogy padlógázon rámar a benzinre és 4500 felett húzni kezd, ennél többet is elhitetne velünk.

Igazi sportmotor, vadul gyorsul vele az új Civic, amely az elöl-hátul független kerékfelfüggesztéssel stabilan és kényelmesen száguldott az Esztergomból Dobogókő felé vezető országúton.

A négyajtós Civicből nincs gyér felszereltségű alapváltozat.

1,6-os benzinessel az Elegance 5,25 millió forinttól kapható, míg a ferdehátút 4,55 millió forinttól haza lehet vinni, 1,4-es motorral.

A 132 lóerős Hyundai Elantra Comfort 5,5 millióba kerül, a hasonlóan gazdagon felszerelt Toyota Corolla 1,6 Sol VSC listaára 5,9 millió Ft. A Civic 1,6 Elegance árlistáján 5 249 990 Ft szerepel

A 132 lóerős Hyundai Elantra Comfort 5,5 millióba kerül, a hasonlóan gazdagon felszerelt Toyota Corolla 1,6 Sol VSC listaára 5,9 millió Ft. A Civic 1,6 Elegance árlistáján 5 249 990 Ft szerepel

Listaárak, Honda Civic limuzin:

1,6 Elegance (125 LE, 152 Nm) 5 249 990 Ft
1,8 Elegance (142 LE, 174 Nm) 5 549 990 Ft

1,8 Elegance Plus (142 LE, 174 Nm) 5 949 000 Ft
1,8 Elegance Plus aut. (142 LE, 174 Nm) 6 249 000 Ft

Az Elegance alapfelszereltsége:
Első, oldalsó és függönylégzsák, VSA menetstabilizáló elektronika, automatikus légkondicionáló, kormányról kezelhető, 6 hangszórós CD-s rádió, USB-csatlakozó,
automatikus fényszóró-bekapcsolás, esőérzékelős ablaktörlő, elektromos ablakemelők elöl-hátul, távirányítós központi zár, tolatókamera és parkolóradar, tempomat, ülésfűtés (csak 1.8), 16 colos könnyűfém keréktárcsa

Az Elegance Plus többletfelszereltsége:
Xenon-fényszóró, kulcsnélküli nyitás-zárás, elektromos napfénytető, Bluetooth-kihangosítás