Az idei szabályváltoztatások miatt a Forma-1-es csapatok nagy része olyan autókat tervezett, amelyek orrában van egy törés. A kacsacsőrű konstrukcióról egyedül a McLaren mondott le, a mezőnyben azonban így is nagyon sok lesz a lépcsős orrú autó.

Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szerint ez káros hatással lehet a sportág megítélésére, nehezebb lesz eladni az F1-et az átlagnézők számára. „Egyet kell értenem a közvélekedéssel, pokoli rondák így az autók” – mondta Hembery. „Fogadni mernék, hogy ha leülnék beszélgetni a mérnökökkel, mind azt mondanák, hogy ha az autó gyors, akkor nem érdekli őket, hogy mennyire rusnya.”

„Nézői szempontból kicsit furcsák az autók, és ezért nagy kár. Persze, a csapatok csak alkalmazkodnak a szabályokhoz, a sebességre mennek, nem a szépségre. De az idény nem a legszebb F1-es autókról lesz híres.”

Hembery szerint ennek valószínűleg a szponzorok sem örülnek, akiknek üzenetei a csúnya autók miatt kevésbé találnak célba. „Erre jó példa lehet a fiam, aki annyit mondott, hogy ‘apa, ezek az autók nagyon rondák!’ Nem tud semmit a szabályokról, 16 éves, csak úgy figyeli az F1-et, mint valaki, aki imádja az autókat és a motorsportot. Tudom, hogy ez egy hülye analógia, de sokan ezt fogják mondani, akik velünk ellentétben nincsenek benne mélyen az F1-ben.”

Az Autosport úgy tudja, hogy néhány technikai igazgató már egyeztetett az FIA-vel a kacsacsőrökkel kapcsolatban, de egyelőre nem született döntés arról, hogy 2013-ra változtatnak-e a karosszériára vonatkozó szabályokon.