86 ezer kilométeres Swift 125 ezerért

„A jármű alváz- és motorszámának nyilvántartásban szereplő adatokkal való egyezősége tekintetében az Adóhatóság felelősséget nem vállal” – mások mellett ez is olvasható a Nemzeti Adó- és Vámhatóság (NAV) lefoglalt járműveket kínáló oldalán egy Suzuki Swift mellett.  A naponta változó kínálatban sok más jármű mellett erre is licitálhat bárki egy ügyfélkapus regisztrációt követően, és még az árak is kedvezőnek tűnnek.

Lefoglalt autók tömegére licitálhat bárki az adóhatóság oldalán. Az árak kedvezőnek tűnnek, de érdemes elolvasni az apró betűs részt is.
1996-os Suzuki Swift 125 ezer forinttól

1996-os Suzuki Swift 125 ezer forinttól

1996-os Suzuki Swift 125 ezer forinttól


Ez a kocsi például kimondottan keveset futott, a NAV közlése szerint mindössze 86 ezer kilométert. Mint minden itt hirdetett autónál, ennél is van egy minimál ajánlat (a Suzukinál 125 ezer forint),ennyinél kezdődik a licit, ez mindig éppen a fele a becsértéknek (vagyis ennek a kocsinak a piaci árát 250 ezer forintra taksálják az adóhatóság illetékesei).

Érdeklődésünkre a NAV-nál elmondták, hogy az átlagos értékesítési ár általában a minimál és a becsérték  között félúton szokott megállni. Tehát a piaci ár 75 százalékáért lehet tőlük kocsit venni. Az adóhatóságnál egyébként úgy vélik, hogy ennek ellenére még mindig kevesebben ismerik az autóvásárlásnak ezt a formáját, mint kellene.

BMW-k saját lábon, vagy erőszakkal

Ilyen kis értéknél nem lehet sokat fogni, ha a piacinak mondott ár háromnegyedéért vásárolunk autót (meg az alváz- és motorszám is jobb, ha rendben van), de egy 10 milliósra taksált kocsinál már igen. Éppen ennyi a becsértéke annak a 2008-as kupé-kabriónak, amire ötmilliótól lehet licitálni. A 3-as BMW-ben kétezres dízel blokk van, hibátlanok a papírjai, még a műszakija is érvényes. Előbbi nem feltétlenül igaz minden itt hirdetett járműre.

2008-as BMW 320d kabrió ötmilliótól

2008-as BMW 320d kabrió ötmilliótól

A mindössze 14 ezer kilométert futott autóval kapcsolatban három felkiáltójellel a mondat végén meg is jegyzi a NAV, hogy „a gépkocsi saját lábán érkezett a telepre, üzemképes, gyönyörű állapotban van!!!” Egészen más információt közölnek a kínálatban szintén szépnek tűnő BMW-vel kapcsolatban, amely egészen biztosan nem a saját lábán érkezett az adóhatóság telephelyére.

„A gépkocsi zárt, indítókulcsa, forgalmi engedélye nem áll rendelkezésünkre. A gépkocsi belseje nem leltározható.” A 2004-es 530D kombiról sajnos nem tudni, hogy mennyit futott, viszont feltűnő, hogy a gyártási évet követően négy esztendővel, 2008-ban állították forgalomba. Négymillióra taksálják, kettőtől lehet versenybe indulni érte.

2008-es BMW X5 4,5 milliótól

2008-es BMW X5 4,5 milliótól

4,5 millióról indul viszont ugyanazzal a motorral ez az X5-ös, amelynek leírása meglepően részletes, hiszen a korábbi javításoktól elkezdve a gumiabroncsok márkájáig hosszan olvashatunk az amúgy fullextrásnak mondott kocsiról. Még azt is az autó fotója mellé biggyesztette a NAV, hogy a „nyertes ajánlattevő” mikor és hol veheti át a BMW-t, amellyel haza is gurulhat, hiszen érvényes a műszakija.

Megszűnt márkák kalandoroknak

1994-es Pontiac Trans Sport SE 86.500 forinttól

1994-es Pontiac Trans Sport SE 86.500 forinttól

1994-es Pontiac Trans Sport SE 86.500 forinttól


Igazán különleges járműveket sajnos nem találni a kínálatban, sehol egy Wiesmann, Morgan, esetleg egy ritka veterán, de még egy Ferrarit sem foglaltak le egyik adótartozótól sem. Egészen más világ, de tucatautónak szintén nem mondható a magyar utakon az a ’94-es Pontiac Trans Sport SE, amelyre 86 500 forinttól lehet licitálni.

Hét különálló üléséből a középső három és a hátsó kettő lehajtható, tempomat, klíma, elektromos ablakok és tükrök vannak benne és 213 ezer kilométer.  „Törzskönyv nincs meg. A gépjármű rendszámtáblái és forgalmi engedélye az illetékes okmányirodába leadásra kerültek, a jármű ideiglenesen forgalomból kivonásra került.”

Maradva a megszűnt márkáknál, egy 2001-es Saab 9-5-ösre (2,3 benzin, Vector felszereltség) már 300 ezer forinttól lehet licitálni. Eleve nagy kaland egy tizenéves Saab, bármily olcsó is, de a jellemzés a legbátrabbakat is visszavonulásra késztetheti. „Első lökhárító sérült, bh sárvédő sérült, korrodált, bh lámpabura törött, 2 db hátsó keréktárcsa sérült, jh sárvédő horpadt, jobb oldala húzott, szélvédő kavicsos, utastér szennyezett. Motorja nem indítható, a forg. eng. és a törzskönyv hollétéről információnk nincs.”

2001-es Saab 9-5 2,3 300 ezer forinttól

2001-es Saab 9-5 2,3 300 ezer forinttól

Szintén 300 ezer forinttól kínálják, igaz, nehezebb alkatrészt találni ahhoz a Rover 75-höz, amellyel semmi hasonló probléma nincs. Csak az akksija van lemerülve, valamint apró sérülések tarkítják a karosszériát. A ritka szép belsővel megáldott, kétezres dízelmotorral hajtott autóval 180 ezer kilométert mentek.

Choppereseknek és vállalkozóknak

Motorkerékpárt alig találni a NAV oldalán kínált 173 jármű között. Mindössze egy Gilera Nexus 500 nevű nagyrobogóért (2004-es, érvényes vizsgával), lehet versenybe indulni így a legnagyobb tél idején 355 ezer forinttól, valamint egy böhöm japán chopperért.

2008-as Kawasaki Vulcan 1,35 milliótól

2008-as Kawasaki Vulcan 1,35 milliótól

A négyéves, 1500-as Kawasaki Vulcan „korának megfelelő” állapotban van, a 18 ezer kilométer egészen tűrhető négy szezon után, az egyetlen állapotbeli kritika mindössze annyi, hogy „kisebb karcolások”. Kell némi utánajárás is, ha az 1,35 millióról induló licit a vevőjelölt számára végül kedvezően alakul, ugyanis ideiglenesen ki van vonva a forgalomból a motor. „Törzskönyv az opciós banknál, forgalmi engedély a Balatonalmádi Okmányirodában.”

Vállalkozóknak is érdemes körülnézni: VW Caddy, Toyota Hiace, Fiat Ducato, Mercedes 814 (647 ezer kilométerrel) vagy sittszállító Scania is megtalálható a kínálatban – hogy az egyre nagyobb áruszállítók irányába vezessük a sort. Aki viszont tényleg minimálban nyomja, annak itt a NAV legolcsóbb ajánlata.

Egyedi 35 ezertől

Egyedi 35 ezertől


35 ezerért akár el is vihető ez a pofás kis utánfutó, aminél a gyártmány rovatba egyszerűen csak annyit írtak, hogy „egyedi”.

Amúgy nem kell megijedni a járművek olykor hiányos okmányellátottságán. Megtudtuk a NAV-tól, hogy a náluk vásárolt autók, motorok, teherszállítók „új szerzésnek” minősülnek, ami annyit jelent, hogy az adóhatóság árverezési jegyzőkönyvével az okmányirodában új papírokat lehet kiállíttatni.