Eddig kénytelen volt nélkülözni a kifinomultság hangulatát egy platós teherautóban? Úgy hiányzott a szép öltésekkel varrott bőrborítás mint egy falat kenyér? És az elegáns terepváltó? Hm?
Mintha egy észak-kirgiz súlylökőnőt látnánk, aki rákapott a divatos cuccokra

Mintha egy észak-kirgiz súlylökőnőt látnánk, aki rákapott a divatos cuccokra

Mintha egy észak-kirgiz súlylökőnőt látnánk, aki rákapott a divatos cuccokra


A Hiluxot szeretik a vásárlók, Európában ez a legkelendőbb pick-up, a Toyota a teljes piac negyedét tudhatja magáénak. Hogy ezt a szép eredményt meg is tudja tartani, nemrég itt-ott meg is újították az 1968 óta létező, azóta persze jópár generációváltást is megért típust. A facelift során az első lökhárító, a hűtőmaszk és a fényszóró változott látványosan, illetve a motorháztető, és a külső tükrök. is. Bent a műszerfal frissült, és érintőképernyőssé vált a navigációs berendezés kijelzője.

Szemből a hatalmas, króm hűtőrács ejti rabul az ember szemét, majd rögtön utána a megújult motorháztetőn tátongó óriási lyukon kell bekukucskálnia a motortérbe. Ha jó szögben kémlelünk befelé, akkor még a motorborításon díszlő D-4D feliratot is kibetűzhetjük. Jól állnak a kocsinak a szögletes lámpák és a tekintélyes méretű embléma is.
Melósnak a csokimáz 88

A puccos felszereltség néhány eleme azonban teljesen osztályidegen a Hiluxon. A munkásosztály gyermeke furcsán feszít a temérdek krómban, kelletlenül viseli a kilincsek ezüstös díszítését. Mégis a plató mázsányi szürke műanyagja és a végeláthatatlan oldallépcső a legfurább ezen a melóskocsin.

Kényelmes, bőrüléses utastér

Kényelmes, bőrüléses utastér

Kényelmes, bőrüléses utastér


Menő dolgok odabent is akadnak, így a sofőr fűthető bőrülésekben, kezét az ötfokozatú automatikus váltó gombján pihentetve autózhat az érintőképernyős navigációs berendezésen kiválasztott célja felé. Akár árkon bokron is, bár ehhez már az ötfokozatú automataváltó előtti terepváltó karjaival kell kezdeni valamit.

Hamar átlátunk a szitán, ez a kocsi nem melósnak készült, hanem vagy gazdagéknak a jetski mellé, vagy öszvérnek olyan vállalkozásba, ahol hétvégenként a család furikázására is fájó kompromisszumok nélkül alkalmas munkakocsit keresnek. És a Hilux valami ilyesmi. Nem kellemetlen a hátsó üléssor se – bár a középső utas kétpontos öve érdekes megoldás és akad benne hely is.

Csinosabb lett a műszerfal is

Csinosabb lett a műszerfal is

Háromliteres motor lakik a Toyota embléma mögött

Háromliteres motor lakik a Toyota embléma mögött

Háromliteres motor lakik a Toyota embléma mögött


Batár méretéhez képest a Hilux prímán átlátható. Kinti – csinos, krómba öltöztetett – visszapillantói hatalmasok, tolatás közben pedig a plató hátfalára tapasztott kamera mutatja meg, mit készülünk eltaposni. Sajnos a puccos kamera lencséjét még városban is hamar betakarja a masszív retek, így ha a középkonzol érintőképernyős kijelzőjén látni is akarunk valamit a hátunk mögött lévő világból, akkor hasznos kiszállni egy törlésre. A kamerával együtt beépített radar megoldaná ezt a kényelmetlen helyzetet.

Adatlap

Toyota Hilux 3,0 D-4D

Eddig kénytelen volt nélkülözni a kifinomultság hangulatát egy platós teherautóban? Úgy hiányzott a szép öltésekkel varrott bőrborítás mint egy falat kenyér? És az elegáns terepváltó? Hm?
Motor 2982 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 171 LE
Nyomaték 360 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 12 sec
Végsebesség 175 km/h
Fogyasztás (vegyes) 8,6 l / 100 km

Kanyarban szaporán kell a kormányt tekergetni, valószínűtlenül sokat fordul a volán. Megszokható, csak az első néhány kanyart érezzük úgy, mintha a Hapci átkelőhajóval szlalomoznánk. Háromliteres, 171 lóerős motorja ugyan teljesítményben elmarad a konkurensek legerősebb darabjaitól, de az autót amúgy sem tudjuk úgy megpakolni, hogy ezt kevésnek érezzük. Ha mégis sikerül az autó határáig eljutni, akkor pedig a terepváltó a szokásosnál is erősebb áttétele tépi ki az autót a szorult helyzetből.

Biztonság

Az ember fél méterrel a többiek felett, kéttonnányi acélnak parancsolva hajlamos azt gondolni, hogy sebezhetetlen. Nos ez nincs feltétlenül így. Az EuroNCAP eddigi történetében a pickupok nem teljesítenek túl jól, mindössze a Ford Rangernek sikerült eddig ötcsillagosra törésteszt. Az aránylag újnak számító Volkswagen Amarok is csak négy csillagot gyűjtött, de ezek már kifejezetten szép eredmények a hat évvel ezelőtti fél, másfél csillagos pick-up értékelésekhez mérten. A Hiluxban blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, vészfékasszisztens, kipörgésgátló, és Járműstabilitás-vezérlő dolgozik a baj elkerülésén. Ha kudarcot vallanak, akkor hat légzsák próbálja menteni, a menthetőt.

Fogyasztás

Nem sokat ront a hasmagasságon a lépcső

Nem sokat ront a hasmagasságon a lépcső

Nem sokat ront a hasmagasságon a lépcső


Nem lepődtem meg, hogy vicces, 8,6 literes gyári fogyasztást nem sikerült vele teljesíteni. Pedig nagyon szerettem volna, ezért a szokásosnál is takarékosabb stílusban tettük meg a közös utakat. A havas parkolóban ökörködést is hamar meguntam, ugyanis hiába kapcsoljuk ki a menetstabilizálót az elektronikus felügyelet csak egy bizonyos tempóig elnéző. Rövid, múló elmebejjal 11,2 literes átlagfogyasztást számoltunk, mikor leadás előtt teletöltöttük a Hiluxot.

Bár egyre több 4×4-es pick-up márka készít fullos, minden jóval felszerelt változatot az alapvetően kemény terepi munkára készült modelljéből, azért mindig kell egy kis idő, megemészteni a látványt. Így van a Hilux esetében is.