A nagyszabású ötödikei, esti bemutatón csak egy faceliftes modellt és egy sportos kisautót láthattunk a Fordtól, az igazi újdonságot a Genfi Szalon első sajtónapjának reggelére hagyta a márka. De mi ezzel kezdjük.
180 lóerős, 1,6 literes turbómotor mozgatja az új Fiesta ST-t
180 lóerős, 1,6 literes turbómotor mozgatja az új Fiesta ST-t
Fotó megosztása:
Hét másodperc alatt van százon, 220 a vége
Hét másodperc alatt van százon, 220 a vége
Fotó megosztása:
A Ford Fiesta ST ötajtós változata lehet az első kis teljesítménymodell, amit Amerikában is piacra dob majd a gyártó
A Ford Fiesta ST ötajtós változata lehet az első kis teljesítménymodell, amit Amerikában is piacra dob majd a gyártó
Fotó megosztása:
Torque Vectoring Control: a fronthajtású, erős Fiestán elektronikus pszeudo-sperrdifi csökkenti a kormánycibálást nagy gáznál
Torque Vectoring Control: a fronthajtású, erős Fiestán elektronikus pszeudo-sperrdifi csökkenti a kormánycibálást nagy gáznál
Fotó megosztása:
Egy kis piros sportosság nagyon feldobja a Fiesta kabinját
Egy kis piros sportosság nagyon feldobja a Fiesta kabinját
Fotó megosztása:
Kicsit '80-as évek a szögletes sportülés, de jó
Kicsit '80-as évek a szögletes sportülés, de jó
Fotó megosztása:
Akkora tömeg kavargott körülötte az esti sajtórendezvényen, mintha legalábbis szárnyai is lennének
Akkora tömeg kavargott körülötte az esti sajtórendezvényen, mintha legalábbis szárnyai is lennének
Fotó megosztása:
Első blikkre, a kormányt álló helyzetben megmarkolva jó kis GTI-nek ígérkezik, de majd a menetpróba után megírjuk, az-e!
Első blikkre, a kormányt álló helyzetben megmarkolva jó kis GTI-nek ígérkezik, de majd a menetpróba után megírjuk, az-e!
Fotó megosztása:
Az Aston Martin-orr öltöztet!
Az Aston Martin-orr öltöztet!
Fotó megosztása:
A B Max a Ford erőteljes riposztja az Opel Merivára
A B Max a Ford erőteljes riposztja az Opel Merivára
Fotó megosztása:
Első látásra semmi különös, sima kis egyterű, csak az tűnhet fel, hogy a kilincsek gyanúsan közel esnek egymáshoz
Első látásra semmi különös, sima kis egyterű, csak az tűnhet fel, hogy a kilincsek gyanúsan közel esnek egymáshoz
Fotó megosztása:
Ta-rááám! B-oszlop nélküli kis családi autó, hátul tolóajtóval
Ta-rááám! B-oszlop nélküli kis családi autó, hátul tolóajtóval
Fotó megosztása:
Sokáig húzta a Ford a Genfi Szalon eddig legérdekesebb műszaki megoldásának bemutatóját
Sokáig húzta a Ford a Genfi Szalon eddig legérdekesebb műszaki megoldásának bemutatóját
Fotó megosztása:
Pattanásig feszültek az idegek
Pattanásig feszültek az idegek
Fotó megosztása:
Az ajtók egymástól függetlenül nyithatók-zárhatók
Az ajtók egymástól függetlenül nyithatók-zárhatók
Fotó megosztása:
Vastag gumikéderek simulnak össze bezáráskor: kíváncsian várjuk, mekkora lesz majd a zaj a kocsiban a sztrádán
Vastag gumikéderek simulnak össze bezáráskor: kíváncsian várjuk, mekkora lesz majd a zaj a kocsiban a sztrádán
Fotó megosztása:
Ilyet eddig leginkább csak tanulmányautókon láttunk
Ilyet eddig leginkább csak tanulmányautókon láttunk
Fotó megosztása:
Kisgyermekes családok: valóra vált az álmotok!
Kisgyermekes családok: valóra vált az álmotok!
Fotó megosztása:
Masszív zárakasztó tartja helyén az ajtókat
Masszív zárakasztó tartja helyén az ajtókat
Fotó megosztása:
A spéci ajtókon kívül semmi különös: kis tömegtermék a B Max.
A spéci ajtókon kívül semmi különös: kis tömegtermék a B Max.
Fotó megosztása:
A fészliftes Kuga. Nálunk nem sok fut az utakon, de Svájcban például rengeteg van
A fészliftes Kuga. Nálunk nem sok fut az utakon, de Svájcban például rengeteg van
Fotó megosztása:
A kis SUV visszafogottabb, szolidabb lett
A kis SUV visszafogottabb, szolidabb lett
Fotó megosztása:
A kis SUV visszafogottabb, szolidabb lett
A kis SUV visszafogottabb, szolidabb lett
Fotó megosztása:
Láblendítős automata csomagtérnyitást is kapott, ilyet láttunk már a Passatban, Audi A6 kombiban és BMW-ben is
Láblendítős automata csomagtérnyitást is kapott, ilyet láttunk már a Passatban, Audi A6 kombiban és BMW-ben is
Fotó megosztása:
Csinos kis félszerzet, de nálunk nem lett és nem is lesz átütő siker
Csinos kis félszerzet, de nálunk nem lett és nem is lesz átütő siker
Fotó megosztása:
Csinos kis félszerzet, de nálunk nem lett és nem is lesz átütő siker
Csinos kis félszerzet, de nálunk nem lett és nem is lesz átütő siker
Fotó megosztása:
A fészlift is érdekelte a népeket
A fészlift is érdekelte a népeket
Fotó megosztása:
Kuga, 2013
Kuga, 2013
Fotó megosztása:
Ez a felni jól sikerült, de nem terepre való
Ez a felni jól sikerült, de nem terepre való
Fotó megosztása:
Remek családi túrakocsi a Kuga, csak picit szűk
Remek családi túrakocsi a Kuga, csak picit szűk
Fotó megosztása:
Belül kevésbé extravagáns a dizájn
Belül kevésbé extravagáns a dizájn
Fotó megosztása:
Tourneo Custom Concept: teljesen szériaérett Transit-utód
Tourneo Custom Concept: teljesen szériaérett Transit-utód
Fotó megosztása:
Tourneo Custom Concept: teljesen szériaérett Transit-utód
Tourneo Custom Concept: teljesen szériaérett Transit-utód
Fotó megosztása:
Egy kis Aston Martint azért a Tourneóba is becsempésztek
Egy kis Aston Martint azért a Tourneóba is becsempésztek
Fotó megosztása:
Első látásra semmi különös, sima kis egyterű, csak az tűnhet fel, hogy a kilincsek gyanúsan közel esnek egymáshoz
Első látásra semmi különös, sima kis egyterű, csak az tűnhet fel, hogy a kilincsek gyanúsan közel esnek egymáshoz
B-Max
A kis egyterű a Ford B3 platformjára épül, vagyis a Fiesta és a Mazda2 padlólemeze volt az alap. A tömeggyártó nagyjából kényszerpályán mozgott a tervezés folyamatában; a motorok, műszaki paraméterek, a fő dizájn-irányvonalak adottak voltak. Hogy az autó mégis markánsan különbözzön versenytársaitól, ugyanahhoz az eszközhöz nyúltak, mint az Opel a Meriva fejlesztésekor: érdekes ajtókat találtak ki rá.
Még talán jobbat, mint a Meriváé.
A B-Max első ajtaja konvencionálisan nyílik, de zárnyelve nem középen kapaszkodik meg, ha becsapjuk, hanem a küszöbre és a tetőre erősített akasztókba pattannak be a kampók. Ugyanezeket a pontokat ragadja meg a hátsó tolóajtó zármechanikája is.
B-oszlop pedig nincs.
Vastag gumikéderek simulnak össze bezáráskor: kíváncsian várjuk, mekkora lesz majd a zaj a kocsiban a sztrádán
A B-Max tárt ajtókkal szellős, valószínűtlennek tágasnak ható guruló szalon – az ember meglepődik, amikor akár hátra, akár előre beülve azzal szembesül, hogy a képtelenül nagynak tűnő tér valójában egy kisautó kabinja.
Kisgyermekes családok: valóra vált az álmotok!
Kisgyermekes családok: valóra vált az álmotok!
Az ajtók egymástól függetlenül is nyithatók-csukhatók. A mechanika pontosan, feszesen szorítja a helyükre őket, a karosszéria merevségét pedig a valójában nem is olyan nagy oldalsó nyílás (sulykoljuk csak: ez egy kisautó!) miatt nem befolyásolja az oszlophiány. A hátsó belső kilincs elhelyezése egy kicsit szerencsétlen, záráskor nem esnek kézre a kapaszkodók.
Egyelőre ennyit tudunk elmondani; ahhoz majd menni kell a kocsival, hogy kiderüljön: nyikorognak-e a vastag gumitömítések az ajtók között földúton, vagy hogy mennyire süvít be a szél rajtuk sztrádán.
Fiesta ST
A sportos Fiesta globális modellnek készült, az Egyesült Államokban is bepróbálkozik vele a Ford. 1,6 literes turbómotor, 180 lóerő, 240 Nm, 220 km/h végsebesség, gyorsulás százig hét másodperc alatt – a Polo GTI, OPC Corsa ellenfele remek játékszernek ígérkezik. De hogy hány amerikai vesz majd játszani ilyet Mustang vagy Camaro helyett – meglátjuk.
180 lóerős, 1,6 literes turbómotor mozgatja az új Fiesta ST-t
Az ST 15 mm-rel közelebb ül a földhöz, mint a sima Fiesták. 20%-kal erősebb elődjénél, az erős fronthajtású autók kellemetlen tulajdonságát, miszerint nagy gázra szeretik kitépni a sofőr kezéből a kormányt, a Torque Vectoring Control névre keresztelt elektronikus ál-differenciálzár igyekszik kiküszöbölni. A rendszer működését és a futómű beállításait ötezer kilométeres Nürburgring-teszt keretében hangolták optimálisra.
Láblendítős automata csomagtérnyitást is kapott, ilyet láttunk már a Passatban, Audi A6 kombiban és BMW-ben is
Ford Kuga
A Ford kompakt hobbiterepjárója apró csiszolásokkal lett kicsit konzervatívabb megjelenésű – és sokkal praktikusabb. A csomagtér 80 literrel nőtt a hátsó traktus átdolgozásával, a raktérajtó immár ugyanúgy láblendítéssel nyitható a kocsi mögül, mint például a VW Passaté. A hátsó ülések gombnyomásra lehajlanak, ha nagyobb térre van szükség a Kugában.
A motorválaszték is bővült: immár 1,6-os turbós benzinmotorral is rendelhető a Kuga.
Tourneo Custom Concept: teljesen szériaérett Transit-utód
Tourneo Custom Concept
A Transit furgon személyszállító változatának új generációja lehet az egyelőre csak koncepcióként bemutatott, de ránézésre, beülésre teljesen szériaérettnek tűnő kilencszemélyes kisbusz. A ford formanyelve, a Kinetic Design szellemében rajzolt forma modern és agresszív, de a hatalmas, Aston Martin-os hűtőmaszk azért talán kissé túlzás.
Olvastad már? A Genfi Szalon legszebb hostesslányai