Bár a szupergazdagoknak olyan újdonságokat kínál az Aston Martin mint a One-77, vagy a V12 Zagato, de „nagy tömegekről” sem feledkeztek meg, 2012-re megújult a V8 Vantage. A brit márka belépő modellje a Genfi Autószalonon már frissebb formájában mutatkozik.

T

Megújul a legkisebb Aston Martin 1
Megújul a legkisebb Aston Martin 15


ovábbra is 4,7 literes V8-as motor kerül a kupé és kabrió karosszériával készülő autóba, amelynek teljesítménye maradt 426 lóerő. Alapesetben változatlanul hatfokozatú manuális sebességváltó jár a kocsihoz, újdonság viszont, hogy az opcionális automata már nem hat-, hanem hétfokozatú. Rövidebb végáttétellel és szűkebb fokozatokkal.

Az Aston Martin szerint az új váltó gyorsabb és finomabban kapcsol, ugyanakkor sportosabb érzetet kelt. Az új váltó szériafelszereltségként jelenik meg a Vantage S modellben.  

A váltón túl a kormány, a fékek és kerekek is a dinamikusabb vezetést támogatják. A kormányáttétel kisebb a 2012-es modellben, amely így gyorsabban reagál, érzékenyebben fordul. Javult a pedálérzet is az új fékekkel, de a hatékonyság fejlesztése az igazán mérvadó az új, nagyobb 380 mm-es első féktárcsák esetében. A fékrendszer hegymeneti indulássegéddel is bővült, megakadályozva, hogy a gazdag vevőket holmi visszagurulás hozza kellemetlen helyzetbe. A gyorsabb kanyarvételért pedig a 10 mm-rel szélesebb abroncsok felelnek.

Persze nem maradhatott el a külső átdolgozása sem, amihez a korábbi limtált modellt, az N400-ast vették alapul. Ennek nyomán mélyebbre nyúlik az első lökhárító, nagyobb a hűtőnyílás, hátul markánsabb a diffúzor és a küszöbspoilerek is feltűnőbbek. Összességében azonban maradt a többi Astonhoz nagyon hasonló, igen vonzó forma.