Régóta mondogatja a Ferrari, hogy új csúcsmodelljük megtartja a V12-es motort, de sokkal jobb lesz, mint elődei. Nem beszéltek mellé, itt a Ferrari F12 Berlinetta.  Klasszikus GT, motorját elől hordja és hátsókerék-hajtású, közöttük duplakuplungos automata sebességváltó létesít kapcsolatot. A jó súlyelosztás érdekében a sebességváltót a hátsó tengely előtt találjuk.

Itt a leggyorsabb Ferrari 1
Itt a leggyorsabb Ferrari 17


Az alumínium, illetve 12 különféle könnyűfém-ötvözet alkalmazásának köszönhetően az autó 70 kilóval könnyebb, mint a korábbi V12-es Ferrari kupé, 1525 kilót nyom, miközben a karosszéria strukturális merevsége 20 százalékkal növekedett.

A Pininfarina segítségével megrajzolt karosszéria könnyen leírható: a hosszú orr mögött ül a kompakt utascella, amit rövid far zár. Egyszerre modern és klasszikus, vad és gyönyörű. Olyan különleges megoldások jelennek meg rajta, mint a léghíd, amely lehetővé teszi, hogy a motorháztető is leszorítóerőt termeljen, vagy az aktív fékhűtő, amely nagy terhelés esetén nyit és küld több levegőt a fékekhez.

Itt a leggyorsabb Ferrari 18


Motorja a Ferrari FF-éhez hasonlóan 6,3 literes, de teljesítménye sokkal pusztítóbb. 740 lóerő, ami 118 LE/liter teljesítményt jelent. A maximális nyomaték 690 Nm. Ha ez nem lenne elég, a motor üzemanyag-fogyasztása 30 százalékkal kisebb, mint korábban, 15 liter 100 kilométerenként.  

Ennél azonban vélhetően sokkal jobban érdekli majd a gazdag vevőket, hogy ez a valaha készült legerősebb Ferrari, amely képes 3,1 másodperc alatt elérni a 100 km/órás sebességet, azaz gyorsabb, mint a Ferrari Enzo. A kétüléses sportkocsi végsebessége 340 km/óra.

További meggyőző adat, hogy álló helyzetből 8,5 másodperc alatt gyorsul kétszázas tempóra. Ám ha még ez sem elég, akkor eláruljuk, hogy az F12 minden más utcai Ferrarinál gyorsabb a fioranói versenypályán. Ebben persze nem elhanyagolható szerepe van az elektromágneses, adaptív lengéscsillapítókkal szerelt futóműnek és az új generációs karbon-kerámia féktárcsáknak is.

A leendő vevőknek már megmutatták az autót egy zártkörű rendezvényen, a halandók először a március eleji Genfi Autószalonon találkozhatnak vele, ott tartják a világpremiert.