Már korábban elárulta az Audi, hogy a Toyotához hasonlóan hibrid versenyautót is indít a Le Mans-i 24 órás versenyen. Münchenben bemutatták az új modellt.
Az R18 e-tron quattro dízel hibrid. Az első tengelyen alkalmazott fékrendszer lassításkor gyűjti az energiát, amely egy nagyfordulatszámú lendkerékbe kerül. Amikor szükséges, „a pörgő akkumulátorból” az első tengelynél található villanymotorhoz jut az energia, hajtva az első kerekeket.
A bár a közlemény szerint a villanyhajtás csak gyorsításkor, 120 km/óra felett vethető be, az autó azért megfelelő programozással képes önállóan villanyautóként is haladni, legalábbis a bemutatón az Audi Motorsport vezetője, Dr. Wolfgang Ullrich szinte teljesen csendben hajtott a járművel.
Az autó alapvető mozgatásról továbbra is a középre beépített V6-os turbódízel motor gondoskodik, amelynek teljesítménye 510 lóerő és a hátsó kerekeket pörgeti. A hibridrendszer plusz tömege miatt új, szénszálas műanyagból készült – könnyű – házat fejlesztettek a sebességváltó számára. A Forma-1-ben már ismert megoldást most először alkalmazzák a hosszútávú versenyzésben.
A tervek szerint az Audi két R18 e-tront indít a Le Mans-i 24 óráson, de mellettük két R18 Ultra is rajthoz áll. Ezek ugyanolyanok, mint a hibridek, csak az elektromos rendszerek hiányoznak, azaz tisztán dízelesek. Az R18 e-tron quattro első fellépése május 5-én lesz a belgiumi spa-francorchamps-i 6 órás versenyén.
Az Audi 2000 óta tízszer nyert a legendás 24 órás versenyen, a Peugeot kiszállását követően pedig 2012-ben a korábbiaknál könnyebben gyűjthetnek be egy újabb elsőséget.