Estére változott a helyzet, végül az egész e heti tesztprogramot lefújták.
„A pályán gyűjtött adatok alapján egy sor szimulációt lefuttattunk a gyárban, amelyek alapján meghatároztunk egy területet, amely további munkát kíván. Hasznosabb számunkra, hogy ha a módosításokat mindkét kasztnin elvégezzük most a gyárban, mintha az E20-01-est idehoznánk a hétre. Még a jövő hét előtt kijavítjuk a dolgokat” – mondta a technikai főnök, James Allison.
„Nehéz döntés volt, hogy ne teszteljünk ezen a héten, de úgy érezzük ez volt a helyes” – kezdte a csapatfőnök, Eric Boullier. „Pozitívum, hogy gyorsan megtaláltuk a hibát és a tervezőrészleg máris kidolgozott egy megoldást. A jövő héten már jelen leszünk Barcelonában. Bizakodásra ad alapot, hogy az autó rögtön gyors és megbízható volt Jerezben. Nagyon sok munkánk lesz az elkövetkező héten, de Enstone-ban készen állunk a kihívásra.”
Bár a Lotusnál igyekeznek bagatellizálni az ügyet, valójában elég súlyos dologról van szó, hiszen ezen a télen csak három tesztet tartanak, azaz a mostani négy nap elvesztése a tesztnapok harmadát jelenti. Egyes szakértők amúgy is úgy sejtik, hogy komoly krízisről lehet szó.
„Azt gondolnánk, hogy egy éjszaka alatt meg lehet javítani a dolgot – a kasztni szénszálas kompozitból készül, szóval újabb erősítőrétegeket kellene felvinni rá. A saját tapasztalatom alapján ha 24 óra alatt nem lehet megcsinálni, akkor egyáltalán nem lehet. Nem lennék meglepve, ha végül teljesen új kasztnira lenne szükségük, azzal pedig hajszálon múlna az első verseny” – mondta a BBC szakértőjeként dolgozó egykori Jordan tervező, Gary Anderson.
Ha a csapatnak teljesen új kasztnit kell terveznie és építenie, akkor annak újra végig kell mennie az FIA kötelező töréstesztjein is, amelyek teljesítése nélkül nem is gurulhat az autó a pályára. A következő, egyben utolsó teszt jövő csütörtökön kezdődik és vasárnapig tart.