Első pillantásra az ezüst járgány nem mutat sokat, semmi radikális újítás, a lépcsős orr is illeszkedik az idei trendbe, azonban az orrban ott lehet Ross Brawnék nagy dobása, az első szárnyas F-csatorna, amely az orrcsúcson lévő „szellőzőlyukon” keresztül beáramló levegőt a tartópillérekben futó kis csatornákon a szárny felületére vezeti, növelve ezzel a leszorítóerőt. Hogy milyen eredménnyel? Ez a héten kiderül, hiszen ma délelőttől péntek délután 5-ig tesztelnek a csapatok.
A tavaly és tavalyelőtt is a konstruktőri bajnokság 4. helyén végző Mercedes – teljes új nevén Mercedes AMG Petronas – természetesen az előrelépést, az első futamgyőzelmeit célozza idén. A főnök Ross Brawn több elismert szakembert is igazolt tavaly, köztük egykori ferraris kollégáját és utódját, Aldo Costát, és a Williamsnél, a Hondánál, Red Bullnál és legutóbb a HRT-nél dolgozó mérnök, Geoff Willist is.
Az autót most is Michael Schumacher és Nico Rosberg vezeti majd.
„Jól kezdődött a 2012-es tesztprogramunk, jó érzés volt az első pár kör a W03-asban. Az autó igazán csinos, ügyesen van elrendezve a karosszéria alatt – minden harmóniában van, tanúsítva a részlegeink együttműködését tanúsítja. Rögtön az elejétől az autó kiismerésével tudtunk foglalkozni, jól haladtunk a teszteléssel. Izgalmas lesz látni a következő két hétben, hogy hol is állunk” – mondta Rosberg a leleplezés kapcsán.
„Jó néhány autóbemutatót végigcsináltam már, de elárulhatom, hogy még annyi év után is különleges érzés ez. Értékes pillanatok ezek, teli reménnyel és várakozással. Már a múlt héten, amikor először vezettük az autót, jó benyomást adott. Ma megkezdjük az intenzív munkát, hogy versenyképes darabot faragjunk belőle, persze csak a következő pár hét után látszik majd, mekkorát is léptünk előre. De a brackleyi és brixworthi srácoknak már most szeretnék köszönetet mondani! Azt is tudom, milyen jutalmat szeretnének, mindent meg is teszünk majd, hogy megkapják! Alig várom, hogy kezdődjön az idény!” – magyarázta a hétszeres bajnok Schumacher.