Vannak olyanok, amelyeket minden nap rutinosan kikerülünk, de az újakat nem könnyű időben észrevenni, ráadásul sötétben, esőben és rossz látási viszonyok között elég nehéz a dolguk még a rutinosabb sofőröknek is.
A sok kátyú tönkreteheti a gumit, a felnit, vagy akár a futóművet is. Ez akár több százezer forintos kárral is járhat, a Generali szerint ezért jó, ha van casco biztosításunk, hiszen ha az út kezelőjével nincs megegyezés, a biztosító megtéríti a kárt. A biztosítóhoz tavaly több mint 1200 bejelentés érkezett a kátyúkárokkal kapcsolatban, a társaság pedig 40 millió forintot fizetett ki ügyfeleinek.
Ha megtörténik a baj, a kátyúkárt elsősorban az utak tulajdonosának kell bejelentenünk, lehetőleg öt napon belül. Az országos utakkal kapcsolatban a Magyar Közút Zrt.-hez, a települések útjait érintő problémákkal pedig az adott önkormányzatokhoz kell fordulni. Ha Budapest fő- és tömegközlekedési útjainak valamelyikén történik mindez, akkor a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. az illetékes, míg a többi, ide nem sorolható úton, – pl. a mellékutcákban – az adott kerület.
Ha nincs biztosításunk és az érintett útszakasz kezelőjével sem sikerült megállapodásra jutnunk, az egyetlen út a pereskedés marad, ezért fontos, hogy minden bizonyítható legyen. Ezért minden lehető eszközzel dokumentáljuk az esetet – telefonnal is fotózhatunk -, tegyük meg időben a bejelentést az illetékesek felé, valamint nagyon hasznos lehet a rendőrségi jegyzőkönyv is.