F1: Tesztautót szerzett a Pirelli 1
A Pirelli 2011 nagy részében azért lobbizott a csapatoknál, hogy közösen találjanak olyan megoldást, amelynek keretében lecserélhetik végre a korábbi, a 2009-es Toyota toldozásával-foldozásával életben tartott tesztautójukat.

Az olasz cégnek nem sikerült ilyen közös megoldást tető alá hoznia, ezért nemrég már jelezték, hogy hajlandóak egy csapattal külön is üzletelni, hogy megkezdhessék a 2013-as fejlesztéseiket, felkészülésüket. A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery tegnap elárulta az Autosportnak, hogy végre sikerült autót szerezniük, bár az még titok, honnan.

„Így van, a jövő hét körül be is jelentjük majd. De előbb a csapatokkal kell beszélnünk, mielőtt a sajtó elé lépnénk, mindenesetre jó megoldást találtunk.”

Hembery hozzátette, hogy potenciális tesztpilótából sincs hiány, hiszen olyan friss tapasztalattal rendelkező szabad versenyzők vannak a piacon, mint Jarno Trulli, Vitantonio Liuzzi vagy épp Adrian Sutil.

„Gondolhatják, hogy olyan pilótát keresünk, akinek bőséges tapasztalata van. Mérlegeljük a lehetőségeket és referenciákat kérünk majd a különböző versenyzőkről. Fontos döntés ez, hiszen nem olyanra van szükségünk, aki beugrik az autóba, gyorsan meg akarja mutatni, hogy neki az F1-ben a helye, padlógázzal dönget és minden második körön kipördül. Nálunk nagyon is specifikus munkát kell végezni.”

A Pirelli-főnök arról is beszélt az Autosportnak, hogy a cég elégedett a tesztek eddigi tapasztalataival, sikerült csökkenteni a keverékek közti különbséget, de arra is készen áll, hogy módosítsa a 2012-es gumijait, ha a versenyek során kiderül, másra lenne szükség. Elsősorban a lágy gumi lehet problémás, pontosabban épp az lehet a baj, ha nem lesz az, mert túl tartósnak bizonyul.

„Azt hiszem, talán szeretnénk egy kicsit erősebb kopást látni a lágy keveréken, drasztikusabb elhasználódást, de akkor beszéljünk majd erről, amikor láttuk, hogyan viselkednek az 50 fokos pályán Malajziában. Egyelőre nem szabad túl nagy következtetéseket levonni, a versenyadatok többet mondanak majd.”
 
„Nem hiszem, hogy az első hat verseny közben változtatnánk. Természetesen mindig nyitva tartjuk a lehetőséget erre, de ugyanakkor semmiképp sem szeretnénk olyan irányba indulni, ami aztán több gondot okoz, mint amennyit megold.”

Hembery általánosságban úgy véli egyébként, hogy a 2012-es szezon szorosabb lehet, mint a tavalyi: „Több autó teljesítménye van közel egymáshoz, míg tavaly egy autó volt az élen, aztán mögötte kettő, arrébb megint egy páros és aztán egy négyes csoport. Úgy tűnik, most szűkebbé válik az első hat-hét különbsége.”