A Forma-1-es autók orrán – a McLaren és a Marussia kivételével – egy szabályváltoztatás nyomán 2012-re egy nem túl esztétikus törés jelent meg, trend lett az ún. kacsacsőr.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki főmegbízottja, Charlie Whiting hangsúlyozza, hogy a szervezetnek nem az autók elrondítása volt a célja, 2011 végén tárgyaltak róla, hogy egy takaróelemmel elrejtsék a lépcsőt, de végül nem sikerült megegyezniük a csapatokkal. Az FIA ennek ellenére szeretné, ha már 2013-ra eltűnnének a kacsacsőrök.
„Kétségtelenül tárgyalni fogunk még róla. 2014-re alapvetően megváltoznak a szabályok, sokkal-sokkal alacsonyabb orrok lesznek, a probléma megszűnik. De természetesen már 2013-mal kapcsolatban is felvetem majd a (az F1-es csapatok technikai főnökeiből álló) Műszaki Munkacsoport következő ülésén. Mindenki örülne valami szebb megoldásnak” – mondta az Autosportnak.
Whiting hozzátette, hogy talán már a tavalyi év végén is keresztülmehetett volna a szükséges szabálymódosítás, ha az érintettek sejtették volna, hogy milyen elterjedt lesz a csúnya kacsacsőr.
„Azt hiszem, akkor egy maroknyi tervező kivételével senki nem tudta, hogyan néznek majd ki az autók. Felvetődött, hogy lesz majd valami kis lépcső, de őszintén szólva senki sem foglalkozott vele nagyon. Remélem, hogy megoldást találunk majd, persze addigra meg úgyis mindenki megszokja már a csőrt.”