A Marussia – leánykori nevén Virgin – műszaki szempontból tavaly irányt váltott, elküldték a csak a számítógépes áramlástani szimulációra esküvő technikai főnököt, helyére külső tanácsadóként az egykori Renault-vezető Pat Symondsot hozták és műszaki együttműködési megállapodást kötöttek a McLarennel.    

A változtatások talán a jó irányba indították a kiscsapatot, de a forrás- és időhiány, valamint a megszigorított, a kötelező töréstesztek teljesítését már a tesztelés előtt megkövetelő szabályok miatt az alakulat lemaradt a felkészülésben, az új autót, az MR01-est nem vitték el a téli tesztekre.

A járgányt a promóciós tevékenységre adott, mindössze 100 km-es keret erejéig vezette Silverstone-ban Timo Glock, így az egykori Toyota-pilóta is tudja, hogy nagy kihívás lesz a hétvégi szezonnyitó, de rendíthetetlen bizakodással készül.

„Alig vártam már, hogy a múlt hétfőn első ízben kipróbálhassam az MR01-est. Bár a körülmények nem voltak reprezentatívak, hosszú ideje vártam, hogy a kezeim közé kerüljön az autót, amelyről azt remélem, hogy előrelépést jelent majd az elmúlt két évhez képest” – mondta a német, aki elvileg 2014-ig vállalt szerepet a sereghajtónál.

„A tél frusztráló volt, ez tény, de nincs sok választás, annyit tehettem, hogy a pályán kívüli dolgokra koncentráltam, hogy a lehető legfelkészültebben üljek az autóba, amikor lehet. Nagyon sokat dolgoztam a szimulátoron és a csapattal Banburyben és minden korábbinál keményebben edzettem. Melbourne egy kicsit az ismeretlenbe való ugrás lesz majd, de vesztenivalónk nincs, még a szokásosnál is izgatottabban várom, hogy milyen lesz az autó a pénteki edzésen!”

A Marussia idén sem szereli be az autójába a KERS-t, míg a Caterhamben már szerepel az eszköz, a HRT pedig elvileg megkaphatja azt a Williamstől a megállapodásuk alapján. Glock szerint felesleges lenne kapkodniuk ezzel.

„Ami a KERS-et illeti, nyilván hátrány, hogy nekünk nincs. De korábban is mondtuk, hogy az első dolgunk az, hogy lerázzuk a négy másodperces aerodinamikai hátrányt, mielőtt a KERS átlal hozott öttizeddel járó pénzre és munkaerőre gondolhatnánk. Előbb az alapokat kell helyre raknunk.”

Glock mellett Lucas di Grassi és Jerome d’Amrosio után harmadik újonc csapattársa, a francia Charles Pic vezeti majd az autót. Érdekes lesz látni, hogy a teszteletlen járgány az időmérőn megugorja-e a 107 százalékos küszöböt – tavaly a HRT-nek ez nem sikerült a szezonnyitón, nem indulhattak.

A Marussia 2010-ben és 2011-ben is a konstruktőri bajnokság utolsó, 12. helyén zárt.