A világ első hengerlekapcsolásos négyhengeres benzinmotorja került a Volkswagen Polo BlueGT-be. Az új modellt a Genfi Autószalonon leplezte le a német autógyártó.

Kikapcsolja hengereit az új Polo 1
Kikapcsolja hengereit az új Polo 23


A motor a VW-konszern számos modelljében használt 1,4-es turbós benzinmotor új generációjának tagja. Teljesítménye 140 LE, amivel a Polo 7,9 másodperc alatt gyorsulhat álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig 210 km/óra.

A dinamikai értékekben nincs semmi meglepő, nem úgy a fogyasztásban. A BlueGT szabvány szerint átlagfogyasztása ugyanis csupán 4,7 liter száz kilométerre vetítve. Ám ha valaki a manuális sebességváltó helyett felárért a duplakuplungos automatát kéri, akkor az autó beéri 4,5 liter benzinnel is, ami igazán figyelemreméltó.

Amellett, hogy az autóban van motorleállító start&stop rendszer, regeneratív fékrendszer, motorja közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, a Volkswagennél most először használt hengerkikapcsolás is segíti takarékoskodni az autót. Alacsony terhelés esetén (1250-4000 fordulatszám) a vezérlés nem juttat üzemanyagot a második és harmadik hengerbe, azaz ilyenkor kéthengeresként üzemel a motor. Egy erősebb gázadásra észrevétlenül újra működésbe lépnek a kiiktatott hengerek is.

Ez a megoldás az EU cikluson 0,4 literes megtakarítást eredményez 100 kilométerre vetítve. A valóságban egyenletes 50 km/órás tempóval hajtva egyliteres spórolás érhető el. Ha ötödik fokozatban 70-nel halad az autó, akkor átlagosan 0,7 literrel kevesebb üzemanyagot éget el 100 kilométeren.

A sportos kiegészítőkkel felszerelt Polo BlueGT az 105 lóerős 1.2 TSI és a 180 lóerős GTI modell között rést hivatott kitölteni, nyáron kezdik a forgalmazását.